Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Суббота, 20.04.2024


Главная » Файлы » Дипломные работы » Дипломные работы

УПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТНИМ ПОРТФЕЛЕМ
[ Скачать с сервера (1.09 Mb) ] 07.04.2017, 08:58
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТНОЮ ПОЛІТИКОЮ ПІДПРИЄМСТВА 5
1.1. Асортиментна політика. Зміст і місце управління асортиментною політикою підприємства 5
1.2. Мета і принципи формування асортименту на підприємстві 17
1.3. Стратегії управління асортиментом на підприємстві 22
1.4.Методи оцінки ефективності асортиментної політики підприємства 30
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ФІНАНСОВО- ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПАТ «ВІММ-БІЛЬ-ДАНН УКРАЇНА» 37
2.1. Історія виникнення ПАТ «ВІММ-БІЛЬ-ДАНН УКРАЇНА » 37
2.2. Загальна характеристика підприємства 39
2.3. Аналіз основних показників роботи підприємства 46
2.4. Аналіз фінансового стану підприємства 48
2.5. Аналіз асортиментної політики та асортиментного портфелю ПАТ «Вімм-Білль-Данн Україна» 56
2.6. SWOT-аналіз ПАТ «Вімм-Білль-ДаннУкраїна» 70
РОЗДІЛ 3. РОЗРОБКА ЗАХОДІВ ПО ВДОСКОНАЛЕННЮ АСОРТИМЕНТНОЇ ПОЛІТИКИ ПАТ «ВІММ-БІЛЬ-ДАНН УКРАЇНА» 75
3.1. Обґрунтування доцільності та оцінка ефективності запропонованого заходу ( збагачення Т-молока ) 75
3.2. Обґрунтування та розрахунок ефективності заходів по просуванню продукту 89
РОЗДІЛ4. ОХОРОНА ПРАЦІ 100
РОЗДІЛ 5. ОРГАНІЗАЦІЯ ОПОВІЩЕННЯ ВИРОБНИЧОГО ПЕРСОНАЛУ ПАТ «ВІММ-БІЛЛЬ-ДАНН УКРАЇНА» ТА НАСЕЛЕННЯ ПРО ХІМІЧНО НЕБЕЗПЕЧНУ АВАРІЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ 116
ВИСНОВОК 129
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 132
ДОДАТКИ

ВСТУП

Особливістю ринкової економіки є наявність великої кількості товарів і зростаюча конкуренція. Це, в свою чергу, вимагає орієнтації українських підприємств на конкретного споживача і розробку стратегії розвитку виробництва, які б враховували дану особливість. У зв’язку з цим особливо важливого значення набувають процеси освоєння сучасних підходів до планування і управління виробничо-господарської діяльності наших підприємств, які дозволять гнучкіше реагувати на різнобічні бажання споживачів. Асортиментна політика передбачає визначений курс дій товаровиробника або наявність у нього наперед продуманих принципів поведінки. Вона покликана забезпечити прийнятність рішень і мір по: формуванню асортименту і його управлінню; підтримці конкурентоспроможності товарів на потрібному рівні; знаходження для товарів оптимальних товарних ніш (сегментів); розробка і втілення стратегії упаковки, маркування, обслуговування товарів. Добре продумана асортиментна політика не тільки дозволяє оптимізувати процес оновлення товарного асортименту, але й служить для керівництва підприємства свого роду вказівником загальної направленості дій, що здатен скоректувати текучі ситуації. Асортиментна політика товару – це однин із головних напрямків діяльності кожного підприємства. Особливу значимість цей напрям набуває в нинішніх умовах розвитку соціально-орієнтованої ринкової економіки, коли до товару з- боку споживача висуваються підвищені вимоги щодо якості та асортименту, і від ефективності роботи підприємства з виробленим товаром залежать всі економічні показники організації та її ринкова позиція. Як свідчить світовий досвід, лідерство в конкурентній боротьбі отримує той, хто найбільш компетентний в асортиментній політиці, володіє методами її реалізації і може максимально ефективно нею керувати. Проблеми здійснення асортиментної політики є сьогодні однією з найактуальніших для організацій, від якості їхнього рішення залежать і конкурентоспроможність продукції організації, і частка, яку займає організація на ринку, і обсяги одержуваного прибутку як найближчим часом, так і в перспективі. Як показує досвід, у багатьох випадках причини невдач організацій полягають саме у прорахунках, допущених при формуванні асортиментної політики. Щоб планування асортименту було ефективним, кожній організації необхідно виробити чітку схему організації цього процесу, при цьому, ключова роль повинна бути відведена відділу маркетингу. Асортимент пропонованих товарів підприємства повинен бути по можливості широким. Актуальність теми управління асортиментною політикою очевидна, тому що при правильному виборі асортиментної політики підприємства буде задовольнятися попит споживача, а, отже, отримуватиметься прибуток, і в кінцевому підсумку підприємство буде рентабельним. Мета роботи – дослідження основ управління асортиментною політикою та асортиментним портфелем підприємства, наукове обґрунтування, розробка методик та практичних рекомендацій щодо управління асортиментною політикою підприємства. Предмет дослідження – теоретичні основи управління асортиментною політикою та асортиментним портфелем підприємства. Об’єкт дослідження – публічне акціонерне товариство “ Вімм-Білль-Данн Україна“. Теоретичною основою дипломної роботи є наукові дослідження в галузі асортиментної політики. Для опрацювання цього питання було використано наукову літературу, нормативно-правову документацію, періодичні публікації, фінансову та статистичну звітність підприємства. Методи дослідження: структурно-логічний, порівняльний, абстрактно-логічний аналіз, групування, графічний.

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТНОЮ ПОЛІТИКОЮ ПІДПРИЄМСТВА

1.1. Асортиментна політика. Зміст і місце управління асортиментною політикою підприємства

Забезпечення умов для досягнення запланованого обсягу товарообороту значною мірою залежить від ефективності асортиментної політики підприємства, яка складається з підбору для реалізації окремих видів і різновидів товарів, планування та регулювання асортиментної структури товарообороту та ін. Поняття "асортимент" характеризує склад товарної маси, що реалізується підприємством та являє собою повний перелік товарів у розрізі груп, видів, різновидів, артикулів та інших якісних відмінних ознак [ 47,ст. 69-74 ].
Формування асортиментної політики підприємства спрямоване на найбільш повне задоволення попиту споживачів та забезпечення умов для його прибуткової діяльності.
Асортиментна політика підприємства розробляється для того, щоб заохотити споживача до купівлі саме його товару та задовольнити його потреби, в результаті чого підприємство отримає бажаний прибуток. На сьогоднішній день в умовах ринкової економіки, коли існує велика кількість підприємств з великим числом товарів та послуг, розробка асортиментної політики підприємства має першочергове значення через чимале число конкурентів, тому її розробці приділяють значну увагу [47,ст.69-74].
Проблема управління асортиментом та асортиментною політикою на підприємстві досліджувалась багатьма відомими авторами, основними з яких є: Григорчук Т.В., Герасимчук В.Г., Гаркавенко С.С., Т.Д., Дубовик О.В., Забарна Е.М., Кардаш В.Я., Окландер Т.О., Бланк І.О., Балабанова Л.В., Мазаракі А.А, Лігоненко Л.О., Липчук В.В., Войчак А.В., М.Мескон, Т.Ривентлоу, Г.Кунц, М.Альберт, Дж. Еванс, Г. Армстронг, Ф. Котлер, Л. Роджерс.
Розглянемо основні трактування різними авторами понять "асортимент" та "асортиментна політика".
Багієв Г. Л. [21, с.14]
Асортиментна політика – це важлива складова товарної політики, яка визначає оптимальний набір товарних груп, підгруп, видів, марок, а також встановлює оптимальне співвідношення між моделями та їх модифікаціями.
Баришев О. Ф. [49, с.39]
Сутність асортиментної політики полягає у вивченні кон`юнктури ринку та подальшому формуванні ассортименту підприємства згідно проведених досліджень.
Близнюк С. В. [48, с.19]
Асортиментна політика – політика щодо формування асортименту підприємства на цільових ринках, а також план подальшого керування та оптимізації його, виходячи із загроз та можливостей маркетингового середовища.
Гарі Армстронг, Філіп Котлер. [2, с.261] Товарний асортимент — це група товарів, тісно пов'язаних між собою схожістю принципів функціонування, продажем одним й тим самим групам покупців, реалізацією через аналогічні канали збуту або належністю до одного й того самого діапазону цін. Більшість рішень, які приймаються відносно товарного асортименту, стосуються його ширини — загальної кількості товарних одиниць. Широта товарного асортименту залежить від цілей та ресурсів компанії. Деякі компанії можуть пропонувати не одну, а декілька асортиментних груп товарів, які створюють товарну номенклатуру. Товарній номенклатурі компанії притаманні чотири важливі характеристики: широта, насиченість, глибина та гармонійність. Під широтою товарної номенклатури розуміють кількість асортиментних груп, які випускає компанія. Говорячи про насиченість товарного асортименту, мають на увазі загальну кількість окремих товарів, які його складають. Глибина товарної номенклатури визначається кількістю варіантів виконання кожної торгової марки (товару) в межах асортиментної групи. І, нарешті, гармонійність товарної номенклатури характеризує ступінь схожості між товарами різних асортиментних груп з точки зору їхнього кінцевого використання, умов виробництва, каналів розповсюдження або інших показників. Гаркавенко С. С. [12, с.176] Асортиментна політика передбачає певний курс дій товаровиробника або наявність у нього заздалегідь обґрунтованих принципів поведінки. Вона повинна забезпечити відповіді на питання з приводу формування асортименту та управління ним, підтримання конкурентоспроможності товарів на певному рівні, знаходженню для товарів оптимальних товарних сегментів, розробки та здійснення стратегії упаковки, маркування, обслуговування товарів. Герасимчук В.Г. [13,с.178] Асортимент виробів — важлива складова товарної політики. Асортиментна політика – це: 1. визначення наборів товарних груп (видів, підвидів, марок); 2. оптимальне співвідношення базових моделей та їх модифікацій; 3. встановлення співвідношення присутності на ринку товарів, що знаходяться на різних стадіях життєвого циклу. Серед завдань асортиментної політики: задоволення попиту та завоювання нових покупців, оптимізація фінансових результатів фірми та використання її технологічного досвіду. Асортиментна група — сукупність асортиментних позицій товарів даного функціонального призначення. Дж. Еванс [18, с.236] Асортиментна політика – це політика, суть якої полягає у визначенні номенклатури виготовлених і реалізованих товарів, продукції з урахуванням власних можливостей, можливостей постачальників і партнерів, потреб ринку, ступеня ризику, сезонності попиту, кон'юнктури та динаміки цін і ін.. Зав’ялов П.С. [22, с.176] Асортиментна політика – це стратегічне формування товарного асортименту підприємства, а також управління та підтримка існуючих товарних груп. Кардаш В.Я [31,с.19] Асортимент продукції підприємства - це набір (підбір) однойменної продукції (послуг), конкретизований у назвах, видах, гатунках, розмірах, артикулах. Така група товарів тісно зв'язана схожістю функціонально - корисних властивостей, особливостей виготовлення, обігу і споживання в рамках однакового діапазону цін. Товарна номенклатура — це систематизований перелік усіх асортиментних груп і товарних одиниць, що пропонується виробником для реалізації. Основними показниками номенклатури продукції окремого підприємства є її ширина, насиченість, глибина і гармонійність. Показник ширини дає кількісну оцінку різноманітності продукції фірми. Він свідчить, скільки окремих (за призначенням або іншими властивостями) видів продукції виготовляє підприємство. Між товарною номенклатурою і асортиментом має місце зв'язок цілого і часткового. Найчастіше показники ширини і глибини товарного асортименту беруться до уваги, коли приймаються рішення щодо збільшення випуску окремих найменувань або марок продукції, а також для оцінки насиченості асортименту в цілому. Такі рішення виробники приймають, виходячи з обставин, що склалися, а також керуючись власною стратегією маркетингу, за якою широкий асортимент дозволяє диверсифікувати пропонування. Різноманітність продукції дозволяє орієнтуватися на різні вимоги споживачів і стимулювати здійснення закупівель в одному місці. Такі рішення вимагають додаткових ресурсів, залучення значних коштів.
Липчук В.В. [36, с.32]. Товарний асортимент — це група товарів, які тісно зв'язані між собою за схожістю їх функціонування, використовують подібні сегменти ринку, види торговельних підприємств або діють у однакових діапазонах цін. Товарний асортимент характеризується: • шириною, тобто наявністю асортиментних груп; • глибиною, тобто наявністю позицій в асортиментній групі. Під «шириною» товарної номенклатури розуміють загальну чисельність асортиментних груп товарів, які виготовляються фірмою або продаються. «Насиченість» товарної номенклатури характеризує чисельність її окремих товарів. Під «глибиною» товарної номенклатури розуміють варіанти розфасовок у рамках асортиментних груп. «Гармонійність» товарної номенклатури — це ступінь близькості між товарами різних товарних асортиментів з точки зору використання, вимог до організації виробництва, каналів дистрибуції і т. д. Павленко А.Ф. [50, с.78]. Товарний асортимент — це сукупність усіх товарних одиниць, що їх пропонує покупцям конкретний продавець. Основними характеристиками товарного асортименту є широта (кількість асортиментних груп товарів), насиченість (загальна кількість усіх товарних одиниць), глибина (варіанти пропонування товарів у рамках кожної асортиментної групи) та гармонійність (збіжність товарів різних асортиментних груп з погляду їх кінцевого використання, вимог до організації виробництва, каналів розподілу тощо).
Отже, асортимент – це сукупність асортиментних груп товарів, що їх пропонує підприємство , об'єднаних певною споживчою, торговою або
виробничою ознакою.
Асортиментна політика припускає певний набір дій або заздалегідь обміркованих методів і принципів діяльності, завдяки якому забезпечується наступність і цілеспрямованість дій по формуванню й керуванню асортиментами товарів.
В асортиментній політиці використовують ряд характерних понять таких як:
Товар – це все те, що може бути запропоноване на ринку для задоволення потреб споживачів.
Головними складовими товару є:
- споживацька цінність, тобто здатність виробленої продукції задовольняти конкретні запити споживача;
- представленість продукції на ринок для продажу ( з визначеною ціною)
- наявність попиту на продукцію на ринку.
Управління товаром здійснюється на трьох рівнях – на рівні марки, на рівні товарного асортименту, на рівні товарної номенклатури.
У визначені товару присутні два компоненти : достоїнства, які пов’язані з ними, і його властивості. Третій компонент – це обслуговування після продажу.
Достоїнства товару – це ті його властивості, з якими споживачі пов’язують потенційне задоволення своїх потреб. Достоїнства товару характеризують основний товар. Підприємства-виробники перетворюють бажані достоїнства товару на його властивості.
Властивості товару визначають товар, який можна сприймати на дотик. Це не тільки фізичні характеристики товару і його дизайн, але й упаковка та найменування марки.
Третій елемент товару – це сервіс після продажу. Товар, що включає послуги після продажу, називають доповненим товаром [64, с.88-118].
Необхідність класифікації товарів зумовлена можливістю застосувати до товарів одного класу схожі стратегії. Товари підрозділяють на окремі групи за такими критеріями: цільове призначення, тип ринку, готовність до використання, число споживачів ( табл.1.1.) [5, с.107-129].
Таблиця 1.1
Класифікація товарів
Критерії Основні групи товарів

Цільове призначення Споживацькі товари, які об’єднують товари повсякденного попиту; товари попереднього вибору; товари особливого попиту і товари пасивного попиту.

Тип ринку Товари, що поставляються на: споживацький ринок, ринок виробників, ринок посередників, ринок громадських організацій.
Готовність до
використання Сировина, матеріали, напівфабрикати, вироби, деталі.
Кількість
споживачів Товари масового користування;
Товари індивідуального користування.

Асортимент – це сукупність товарів, що може бути сформована різними способами. Асортиментом є сукупність товарів, призначених для: визначення сфери застосування; продажу у визначеному ціновому інтервалі; реалізації в конкретних магазинах; визначеної категорії споживачів.
Виробничий асортимент – це номенклатура товарів, що виробляються промисловими та сільськогосподарськими підприємствами, а також іншими виробниками. Як правило, виробничий асортимент вузький і потребує подальшого підсортовування в торгівлі – на оптових і роздрібних підприємствах.
Категория: Дипломные работы | Добавил: opteuropa | Теги: УПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТНИМ ПОРТФЕЛЕМ , Менеджмент і адміністрування
Просмотров: 1501 | Загрузок: 79 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно