Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Суббота, 27.04.2024


Главная » Файлы » Дипломные работы » Дипломные работы

. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ Й. БОКШАЯ ТА А. ЕРДЕЛІ В НАПРЯМКУ ДО ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОГО ОСЕРЕДКУ ЗАКАРПАТТЯ
[ Скачать с сервера (222.9 Kb) ] 25.01.2018, 20:10
Актуальність проблеми
Образотворче мистецтво Закарпаття ХХ ст. є одним з найяскравіших проявів української культури, а постаті А. Ерделі та Й. Бокшая ключовими для розуміння його феномену. Перший – людина-естет та новатор, якого поважали всі, з ким він був знайомий; другий – мудрий наставник і раціональний митець. Їх творчість заклала основи для подальшого розвитку художньої освіти краю та дала Україні цілу плеяду абсолютно нових, автентичних майстрів.
Самоусвідомлення митцями свого місця і національної приналежності відобразилося як у суспільно-політичному житті, так і на художньому поприщі. Довгий час культура Закарпаття розвивалася в тяжких умовах, адже ці землі постійно перебували під егідою чужих територій, що в свою чергу спричиняло певний тиск на ментальність населення. Зрозуміло, що така територіально-політична невизначеність несла за собою також і невизначеність соціальну, а найголовніше культурну. За таких обставин стан мистецтва і художньої освіти на початку ХХ ст. на Закарпатті залишав бажати кращого, що змусило в подальшому А. Ерделі та Й. Бокшая розвинути думку і справу щодо створення осередків мистецької освіти та творчих майстерень для обдарованої молоді.
Окремої уваги заслуговує творчий доробок фундаторів закарпатської школи живопису А. Ерделі і Й. Бокшая. Яскраві, колористичні, автентичні, глибокі картини передають особливості хисту митців та визначають тенденції творчої думки майбутніх поколінь художників Закарпаття. Однак, творчість учнів А. Ерделі та Й. Бокшая була, на початку, дещо периферійною і лише завдяки зусиллям основоположників живописної традиції про непересічний художній осередок дізнався широкий загал.
Незважаючи на унікальність творів корифеїв закарпатської школи живопису, творчість А. Ерделі та Й. Бокшая сьогодні вивчена не досить глибоко, недостатньо проаналізовано стилістичні особливості манери художників та джерела натхнення і впливи їх робіт. Також у загальному контексті досліджень різноманітних питань української культури, тема художнього осередку Закарпаття та постатей її засновників не викликає інтересу у науковців, однак цей факт не може применшити значення такого самобутнього явища в історії не лише українського, а й європейського мистецтва.
Усе це визначає актуальність теми пропонованого наукового дослідження «Джерела інспірацій творчості Й. Бокшая і А. Ерделі та їх діяльність на шляху до формування закарпатської школи живопису».
Мета дослідження полягає у спробі дати комплексне висвітлення біографії Й. Бокшая та А. Ерделі, з’ясувати джерела інспірацій їх творчості та показати вплив їх постатей на формування художнього осередку Закарпаття першої половини ХХ ст..
Для розкриття поставленої мети передбачено вирішення наступних завдань:
1. Проаналізувати стан наукової розробки теми та джерельної бази питання.
2. Прослідкувати динаміку творчого шляху Й. Бокшая та А. Ерделі.
3. Дослідити особливості формування закарпатської школи живопису.
4. Розкрити вплив Й. Бокшая та А. Ерделі на формування художнього осередку Закарпаття.
5. З’ясувати джерела натхнення творчості Й. Бокшая і А. Ерделі та висвітлити їх подальше втілення в ідеях художнього осередку Закарпаття;
6. Проаналізувати творчу манеру Й. Бокшая і А. Ерделі та з’ясувати особливості унікальних рис їх малярства.
Об’єктом дослідження є формування закарпатської школи живопису.
Предметом дослідження є творчий і життєвий шлях Й. Бокшая та А. Ерделі, розгляд стилістичних особливостей та джерел натхнення їх творчості.
Хронологічні рамки роботи охоплюють період з 1891 р. до 1975 р.. Нижня межа починається від 1891 р. – рік народження Й. Бокшая та А. Ерделі, верхня встановлена датою смерті Й. Бокшая.
Територіальні рамки дослідження охоплюють територію сучасної України - Закарпаття, а також Угорщину, Німеччину та Францію.
Методологічною основою є комплексний підхід до вивчення культурно-мистецьких явищ, який базується на принципах об’єктивності та історизму. Основним було обрано метод мистецтвознавчого аналізу задля детального аналізу творчого доробку Й. Бокшая та А. Ерделі. Враховуючи специфіку теми також були використані методи, якими послуговуються гуманітарні науки, зокрема - індукції та дедукції, аналізу та синтезу, порівняльний, структурний аналіз, метод узагальнення, опису, проблемно-хронологічний, історико-системний методи, метод періодизації. Зважаючи на поставлені у дослідженні завдання, нами широко використовувався історико-біографічний метод, який полягає у дослідженні життєвого шляху людини, характерних рис особистості.
Наукова новизна дослідження полягає у детальному висвітленні життєвого і творчого шляхів Й. Бокшая та А. Ерделі, розкритті їх ролі і впливу на формування художнього осередку Закарпаття, а також у спробі здійснити глибокий аналіз витоків джерел інспірацій творчості основоположників закарпатської школи живопису та інтеграційних процесів у їх художній стиль, що не було виконано донині.
Практичне значення одержаних результатів полягає в можливості їх залучення у наступних дослідженнях з образотворчого мистецтва України, а основні положення і висновки можуть використовуватися для більш детального розгляду певних аспектів питання. Текстовий та ілюстративний матеріал стане корисним при укладанні каталогів, розробленні курсів з історії українського образотворчого мистецтва, формуванні навчальних програм та методичної літератури для підготовки фахівців – мистецтвознавців.
Історіографія та джерельна база дослідження в даній роботі розглядається предметно у першому розділі.
Структура роботи: робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та літератури, додатків, анотації.
Загальний обсяг роботи: 110 сторінок.
РОЗДІЛ І

ІСТОРІОГРАФІЯ ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ

1.1. Стан наукової розробки теми

Вивчаючи становлення творчості Йосипа Бокшая та Адальберта Ерделі і розвиток закарпатської художньої школи науковці, мистецтвознавці стикаються з невеликою кількістю інформації опублікованої на цю тему. Також існує проблема об’єктивності доступного матеріалу та його змістовності. Тема засновників художньої традиції Закарпаття та особливості її формування хоч і згадується у переважній більшості праць, присвячених дослідженню вітчизняного мистецтва, однак ці згадки не дають повноти інформаціє і є лише побіжними. Така особливість стану дослідження даного питання вимагає певного (умовного) поділу наявної літератури. Зважаючи на це можна виділити такі категорії: радянські мистецтвознавчі праці, сучасні українські дослідження, альбоми та періодичні видання, а також загальні роботи з історії вітчизняного та зарубіжного мистецтва, в яких знаходимо висвітлення окремих аспектів явища закарпатської школи живопису.
До перших спроб дослідження художнього осередку на Закарпатті слід віднести статтю журналіста-мистецтвознавця А. Ізворина (псевд. Є. Недзельський) «Сучасні руські художники» (1942 р.). Автор намагається підійти до аналізу закарпатського образотворчого мистецтва загалом та простежити особливості формування художніх традицій краю. Важливим також є те, що автор виділяє індивідуальні підрозділи засновникам закарпатської школи живопису А. Ерделі і Й. Бокшаю та підкреслює їхнє значення у становленні осередку. Також А. Ізворин звертається до розкриття деяких аспектів творчості закарпатських художників та виділяє особливості їх стилю.
Категория: Дипломные работы | Добавил: opteuropa | Теги: курсова, курсовая работа, лабораторна робота, доповідь з права, КОНТРОЛЬНА, дипломна, скачать реферат, скачати доповідь, магістерська, курсач
Просмотров: 480 | Загрузок: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно