Главная » Файлы » Доклады » Доклады |
Надзвичайні ситуації на залізничному транспорті
[ Скачать с сервера (38.5 Kb) ] | 28.02.2018, 19:20 |
Необхідність транспорту в наш час не викликає жодного сумніву. Транспортні засоби мають великий позитивний вплив на економіку країни, створюють зручність і комфорт для людей. Розвиток транспорту, підвищення його ролі у житті людей супроводжується не тільки позитивним ефектом, а й негативними наслідками, зокрема, високим рівнем аварійності транспортних заходів та дорожньо-транс¬портних пригод (ДТП). Будь-який транспортний засіб — це джерело підвищеної небезпеки. Людина, що скористалась послугами транспортного засобу, знаходиться в зоні підвищеної небезпеки. Це зумовлюється можливістю ДТП, катастрофами та аваріями поїздів, літаків, морських та річкових транспортних засобів, травмами при посадці чи виході з транспортних засобів або під час їх руху. Пасажири залізничного транспорту також знаходяться в зоні підвищеної небезпеки. Зонами підвищеної небезпеки на залізничному транспорті є: залізничні колії, переїзди, посадочні платформи та вагони, в яких пасажири здійснюють переїзди. Постійну небезпеку становить система електропостачання, можливість аварій, зіткнення, отримання травм під час посадки або висадки. Крім цього за¬лізничними коліями перевозяться небезпечні вантажі: від палива та на-фтопродуктів до радіоактивних відходів та вибухових речовин. Найбільшу небезпеку для пасажирів становлять пожежі у вагонах. Зумовлюєть¬ся це тим, що у вагонах (замкненому просторі) завжди перебуває велика кількість людей. Температура в осередку пожежі дуже швидко підвищується з утворенням токсичних продуктів горіння. Особливо небезпечними є пожежі в нічний час на великих перегонах, коли пасажири сплять. Дотримання правил безпеки як пасажирами і машиністами, так і пішоходами значно зменшує ризик потрапляння в надзвичайні ситуації, а саме: • при русі вздовж залізничної колії не дозволяється підходити ближче ніж на 5м до крайньої рейки; • на електрифікованих ділянках залізничної колії не підніматися на опори, а також не торкатися спуску, який відходить від опори до рейок, а також дротів, які лежать на землі; • залізничні колії можна переходити тільки у встановлених місцях (по пішох¬ідних містках, переходах тощо); перед переходом колій необхідно впевнитись у відсутності потяга або локомотива і тільки після цього здійснювати перехід; • підходячи до переїзду, уважно простежте за світловою та звуковою сигна¬лізацією та положенням шлагбаума; переходити колії можна тільки при відкри¬тому шлагбаумі, а при його відсутності — коли не видно потяга; • забороняється бігти по платформі вокзалу вздовж потяга, що прибуває чи відходить; • під час проходження потяга без зупинки не стояти ближче двох метрів від краю, платформи; • підходити до вагона дозволяється тільки після повної зупинки потяга; • посадку у вагон та вихід з нього здійснювати тільки з боку перона і бути при цьому обережним, щоб не оступитися та не потрапити у зазор між посадочною площадкою вагона та платформою; • на ходу потяга не відкривайте зовнішні двері тамбурів, не стійте на підніжках та перехідних майданчиках, а також не висовуйтесь з вікон вагонів; при зупинках потяга на перегонах не виходьте з вагонів; • забороняється використовувати у вагонах відкритий вогонь та користува¬тися побутовими приладами, що працюють від вагонної електромережі (чайники, праски і таке інше); перевозити у вагонах легкозаймисті та вибухонебезпечні матеріали; • при екстреній евакуації з вагона зберігайте спокій, з собою беріть тільки те, що необхідно, великі речі залишайте у вагоні, тому що це погіршить швидкість евакуації надайте допомогу в евакуації пасажирам з дітьми, літнім людям, інва¬лідам та іншим; • при виході через бокові двері та аварійні виходи будьте обережними, щоб не потрапити під зустрічний потяг. Найбільш ефективний засіб зменшення шкоди та збитків, яких заз¬нають суспільство, держава і кожна окрема особа в результаті надзви¬чайних ситуацій на залізничному транспорті, — запобігати їх виникненню, а в разі виникнення виконувати заходи, адекватні ситуації, що склалася. Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті -- це підготовка та реалізація комплексу правових, соціально-економічних., полі¬тичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на регулювання безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної си-туації на основі даних моніторингу (спостережень), експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію або пом'якшення її можливих наслідків. Зазначені функції запобігання надзвичайним ситуаціям техноген¬ного та природного характеру в нашій країні виконує Єдина держав¬на система запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техно¬генного і природного характеру, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1998 р. № 1198. | |
Просмотров: 314 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |