Розробка бізнес-процесів для створення торгового дому «Українські мінеральні води»
- Основні процеси на підприємстві з продажу мінеральних вод :
• менеджери відділу постачання здійснюють пошук постачальників виробників мінеральної води , укладають з ними угоди та здійснюють закупівлю;
• менеджери відділу маркетингу приймають замовлення від клієнтів/партнерів та укладають угоди;
• якісна готова продукція передається на склади відділу збуту;
• менеджери відділу збуту та комірники продукцію в магазини.
2. Загальні дані для моделювання бізнес-процесів для підприємства:
- ім’я моделі (Model name) – Діяльність торгового дому «Українські мінеральні води»;
- ім’я проекта (Project)– Модель діяльності підприємства;
- тип моделі (Time Frame) - AS-IS;
- призначення моделі (Purpose) – Моделювати поточні (AS-IS) бізнес-процеси підприємства;
- точка зору (Viewpoint) – Директор;
- визначення моделі (Definition)– Це навчальна модель, яка описує діяльність підприємства;
- мета моделі (Scope) – Загальне управління бізнесом підприємства: дослідження ринку, закупівля продукції , перевірка якості та продаж продуктів.
3. Опис стрілок контекстної діаграми вищого рівня (діаграми А-0), що використовується для моделювання бізнес-процесів на підприємстві
Таблиця 1
Стрілки контекстної діаграми А-0
Ім’я стрілки
(Arrow Name)
|
Визначення стрілки
(Arrow Definition)
|
Тип стрілки
(Arrow Type)
|
Виробнича система (постачання-виробництво-збут)
|
Робота із замовленнями,
та оплата рахунків, придбання готової продукції у виробників, перевірка якості, реалізація мінеральної води , отримання грошей за реалізовану продукцію.
|
Mechanism
|
Замовлення (дзвінки) клієнтів
|
Запити замовлення, техпідтримка
|
Input
|
Маркетингова інформація
|
Запити маркетингової інформації
|
Input
|
Правила та процедури
|
Посадові інструкції, інструкції щодо оформлення замовлень та продажу мінеральної води, правила збереження мінеральної води на складах .
|
Control
|
Продані продукти
|
Мінеральна вода – сильногазована, слабогазована , негазована .
|
Output
|
4. Перелік робіт для діаграми декомпозиції першого рівня (А0)
Таблиця 2
Роботи діаграми декомпозиції (A0)
Ім’я роботи (Activity Name)
|
Визначення (Definition)
|
Дослідження ринку , формування замовлень
|
Інтернет , спеціалізовані , виставки , телемаркетинг, презентації, виставки, реклама продукції, угоди (контракти) на купівлю продукції.
|
Придбання готової продукції
|
Пошук постачальників та отримання продукції
|
Відвантаження та
реалізація мінеральної води
|
Відвантаження та реалізація мінеральної води в магазин та клієнтам
на основі укладених контрактів
|
5. Перелік робіт для діаграми декомпозиції другого рівня (А3)
Таблиця 3
Роботи діаграми декомпозиції (A3)
Ім’я роботи (Activity Name)
|
Визначення роботи
(Activity Definition)
|
Відстеження графіка та
перевіркою якості
|
Розробка план-графіка реалізації
мінеральної води , внесення в нього змін у випадку браку
|
Перевірка якості
|
Перевірка якості продукції, виявлення
бракованих товарів, оформлення відомості про брак та передача
якісної продукції у відділ збуту
|
6. Опис стрілок контекстної діаграми другого рівня (діаграми А3), що використовується для моделювання бізнес-процесів на підприємстві
Таблиця 4
Стрілки діаграми декомпозиції А3
Ім’я стрілки (Arrow Name)
|
Джерело стрілки (Arrow Source)
|
Тип джерела стрілки
(Source Type)
|
Призначення стрілки
(Arrow Dest.)
|
Тип призначення стрілки
(Arrow Source Dest Type)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Посадові інструкції (плановики та диспетчери)
|
Межа діаграми
|
Control
|
Відстеження графіка та управління складанням і перевіркою якості
|
Control
|
План-графіки запуску-випуску
|
Відстеження графіка та управління складанням і перевіркою якості
|
Оutput
|
Перевірка та відпуск продукції
|
Control
|
План випуску
|
Межа діаграми
|
Input
|
Відстеження графіка та управління складанням і перевіркою якості
|
Input
|
Мінеральна вода
|
|
Оutput
|
Перевірка якості
|
Input
|
Технологічні карти для перевірки якості
|
Межа діаграми
|
Control
|
Перевірка якості
|
Control
|
Відомість про брак продукції
|
Перевірка якості
|
Оutput
|
Відстеження графіка та управління складання і перевірка якості
|
Control
|
Готова продукція-мінеральна вода
|
Перевірка якості
|
Оutput
|
Межа діаграми
|
Оutput
|
7. Перелік центрів витрат ABC для «Українського дому мінеральні води»
Таблиця 5
Центри витрат ABC
Центр витрат
|
Визначення
|
Мінеральна вода
|
Вартість 0.5, 0.75, 1,5 л (бутилок )
|
Упаковка мінеральної води
|
Вартість однієї упаковки
|
Робоча сила (контролер якості)
|
Заробітна плата контролера, що перевіряє якість
|
Управління
|
Витрати на управління (складання план-графіків, їх відстеження та внесення коректив у випадку браку)
|
8. Вартісні показники для проведення функціонально-вартісного аналізу (ABC) на підприємстві «Українські мінеральні води» (функціонально-вартісний аналіз моделюється для перевірки якості 10 бутилок мінеральної води .
Таблиця 6
Вартості робіт на діаграмі А3
Ім’я роботи
(Activity Name)
|
Центр витрат
(Cost Center)
|
Сума центру витрат (Cost Center Cost ),
гривні
|
Тривалість (Duration),
дні
|
Частота (Frequency)
|
Відстеження графіка та управління складанням і перевіркою якості
|
Управління
(Витрати на управління (складання план-графіків, їх відстеження та внесення коректив у випадку браку))
|
100,00
|
1,00
|
1,00
|
Перевірка якості
|
Робоча сила (контролер якості)
|
25,00
|
0,2
|
35
|
|