Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Суббота, 04.05.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

Яка з систем організації навчального процесу є, на Ваш погляд, найбільш прийнятною для вітчизняної вищої освіти.
[ Скачать с сервера (29.6 Kb) ] 04.04.2017, 19:46
У сучасній вищій освіті за роки незалежності України визначились нові пріоритети розвитку, створилася нова нормативно-правова база, здійснюється практичне реформування навчального процесу у вищих навчальних закладах. Звичайно зміна цілей, завдань, умов вимагає вдосконалення навчального процесу у вищих навчальних закладах.
Отже, навчальний процес у вищих навчальних закладах - це система органiзацiйних i дидактичних заходiв,спрямованих на реалiзацiю змiсту освiти на певному освiтньому або квалiфiкацiйному рiвнi вiдповiдно до державних стандартiв освiти. Він базується на принципах науковостi, гуманiзму, демократизму, наступностi та безперервностi,незалежностi вiд втручання будь-яких полiтичних партiй, iнших громадських та релiгiйних органiзацiй.
Щоб зрозуміти яка з систем організації навчального процесу є найбільш прийнятною для вітчизняної вищої освіти, потрібно побачити її на практиці, а після цого провести порівняльний аналіз. На мою думку для нашої країни більш результативною є модульна система. Так, наприклад, традиційна модель характеризується веденням проблемно не орієнтованих навчальних занять, спрямованістю на банальне запам’ятовування та репродуктивне відтворення інформації, не передбачає практичного відтворення професійних навичок, а якщо і передбачає, то цьому не призначається належної уваги, відсутністю самоосвіти та саморозвитку. На відміну від традиційного, інноваційна модель управління навчальним процесом передбачає проведення занять на високому рівні з застосуванням різноманітних гнучких технологій навчання, створення умов для набуття навичок самоосвіти, саморозвитку, вміння працювати з літературою, творчо мислити, відпрацьовувати практичні навички шляхом профілюючого практико-орієнтованого навчання тощо.
Модульне навчання – це пакет науково-адаптованих програм для індивідуального вивчення, що забезпечує навчальні досягнення студентів з різним рівнем попередньої підготовки. Засвоення модуля, як зазначав О. Глузма, вступної оглядової лекції загальног змісту, що дає орієнтири предметного курсу, що вивчається. Кредитно-модульна організаціїя навчального процесу та рейтингово-модульне навчання, надають нам підстави виділити основні ознаки модульних технологій:
- індивідуалізований підхід до засвоєння модулів;
- стимуляція, зацікавленість роботи над навчальним матеріалом з боку студента;
- студент навчається самостійно, а викладач здійснює мотиваційне керування;
- перехід від репродуктивного навчання до саморозвитку через більш проблемне навчання;
- розвинення у студента адекватної самооцінки;
- сприяння досягненню чітко визначених цілей;
- збільшення практико-орієнтованого навчання;
- активізація роботи протягом семестру, впровадження рейтингово-модульного контролю, будова навчальних модулів на інтегративній основі тощо.
Наприклад О.О.Безносюк зазначає, що впровадження модульно-рейтингового контролю суттєво впливає на зростання мотивації навчальної діяльності студентів, зумовлює зростання у студентів значущості таких мотивів, як бажання самореалізації у навчанні, стати лідером, не заспокоюватись на досягнутому та їх відповідальність перед суспільством .
Також, слід погодитися із думкою А.А.Храбана в тому, що впровадження у навчальний процес модульно-рейтингової системи необхідно розглядати не тільки як інструмент стимулювання та контролю якості навчання студентів, але й як метод функціонально-професійної орієнтації молодих фахівців.
Отже, дозволю собі викласти умови, завдяки яким, на мою думку, можливе ефективне запровадження інноваційних модульних технологій до навчального процесу в ВНЗ:
1) Дидактичні: зміст навчання повинно бути представлено у вигляді закінчених самостійних інформаційних блоках; дидактична мета повинна формуватися для студентів особисто і містити у собі вказівку не тільки на об'єм навчального матеріалу, а і на рівень його засвоєння; наявність модулів повинна дозволяти викладачу індивідуалізувати роботу з конкретним засобом консультування;
2) Матеріально-технічні: наявність матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення організації навчального процесу (бібліотеки, аудиторії для самопідготовки, наявність вільного доступу студентів до Інтернету, електронної бібліотеки).
3) Організаційно-планувальні: наявність часу для вивчення навчального матеріалу, часу для самопідготовки, виконання індивідуальних робіт, оволодіння практичними навиками, а також наявність часу для належного відпочинку;
4) Психологічні: повинно бути створено належний психологічний клімат, так собі мовити адаптивне середовище для розвитку особистості, самовдосконалення та самоорганізації.
5) Інноваційно-управлінські: управління навчальним процесом в вищому навчальному закладі повинно характеризуватися відновленням змісту освітніх програм; відновленням педагогічних технологій; сполученням самоаналізу, самоконтролю із самооцінкою й оцінкою партнерів по спільній пізнавальній діяльності;
6) належне нормативно-правове забезпечення організації навчального процесу в ВНЗ, яке повинне відбивати інноваційний режим управління навчальним процесом.
У кожний системі можно знайти певні прогалини. Щодо недолікив в цій системі, то вони виявляються у слабкій нормативній базі організації навчального процесу в сфері відомчої освіти. Навчально-методична недосконалість навчального процесу: за відсутністю певного досвіду (певних нормативних роз’яснень) виникають труднощі у формуванні навчального матеріалу у вигляді самостійних закінчених блоків. В модульній системі навчання, за думкою Б.Корольова, викладач виступає не лише в ролі лектора, консультанта, а й стає своєрідним режисером, модератором пізнавального процесу. Тут неприпустимий розрив між знаннями викладача та його діями. Значна частина наших викладачів поки що не готова до виконання такої ролі. Це пояснюється частково і об'єктивними причинами, зокрема застарілими підходами до організації навчального процесу у ВНЗ, коли левова частка годин виділяється на лекції.
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: системи організації навчального про, скачати модульну контрольну з педаг
Просмотров: 442 | Загрузок: 13 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно