Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Пятница, 03.05.2024


Главная » Файлы » Курсовые работы » Курсовые проекты

ЕВОЛЮЦІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ВИТИНАНКИ ХХ - початку ХХІ ст.: ХУДОЖНІ ОСЕРЕДКИ, ТРАДИЦІЇ, НОВАЦІЇ
[ Скачать с сервера (1.60 Mb) ] 23.01.2018, 15:55
Вступ
РОЗДІЛ І. Історіографія та джерела дисертаційного дослідження
1.1. Стан наукового дослідження теми на сучасному етапі
1.2. Аналіз джерел
РОЗДІЛ ІI. Еволюція витинання в Україні ХХ- поч. ХХІ ст. Художні осередки
2.1. Генеза українських витинанок
2.2. Основні етапи еволюції витинання в Україні впродовж ХХ - поч. ХХІ ст.
2.3. Осередки витинання в Україні.
2.3.1. Слобожанщина, Середнє Подніпров’я, Південь України.
2.3.2. Поділля
2.3.4. Волинь, Галичина, Закарпаття
2.4. Особливості розвитку українського витинання кінця ХХ – поч. ХХІ ст.
РОЗДІЛ IІІ. Художня специфіка витинанок України
3.1. Схеми розміщення витинанок у традиційних інтер’єрах
3.2. Матеріал, техніка, засоби художньої виразності
3.3. Класифікація народних витинанок
3.4. Композиційні особливості
3.4.1. Розеткові форми
3.4.2. Квадратні, ромбічні форми
3.4.3. Локальні варіанти мотиву «вазон»
3.5. Колористика
3.6. Спільні й відмінні ознаки паперових оздоб різних регіонів
РОЗДІЛ ІV. Особливості творчості провідних майстрів витинання ХХ-початку ХХІ ст.: традиції, новації
4.1. Майстри традиційного витинання
4.2. Новації у творчості українських майстрів
Висновки
Список використаних джерел та літератури
Додатки
ДОДАТОК А. СПИСК ІЛЮСТРАЦІЙ
ДОДАТОК Б. ІЛЮСТРАЦІЇ.
ДОДАТОК В.2. КАРТА-СХЕМА РОЗТАШУВАННЯ ОСЕРЕДКІВ ХХ СТ. (Подніпров’я, Поділля, Галичина.)
ДОДАТОК Г.2. СХЕМИ ОФОРМЛЕННЯ ІНТЕР’ЄРУ
ДОДАТОК Д. 3. СХЕМИ УКЛАДЕННЯ ОРНАМЕНТІВ
ДОДАТОК. СЛОВНИК ТЕРМІНІВ
ДОДАТОК. СЛОВНИК МАЙСТРІВ
ДОДАТОК Е.4. ТЕХНІКА ВИГОТОВЛЕННЯ РІЗНИХ ВИДІВ ВИТИНАНОК
ДОДАТОК Є.5. КАТАЛОГ ВИТИНАНОК ХІХ-ХХ СТ.. (МУЗЕЙНІ ФОНДИ ТА ПРИВАТНІ КОЛЕКЦІЇ)
ДОДАТОК Ж. КЛАСИФІКАЦІЯ ВИТИНАНОК
ДОДАТОК З. ПОКАЖЧИК МАЙСТРІВ ХХ – ПОЧ. ХХІ СТ.
Додаток Б. Список майстрів.


ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ

АПНУ – Академія педагогічних наук України
ВОКМ – Вінницький обласний краєзнавчий музей
ВОЦНТ – Вінницький обласний центр народної творчості
ДІХМ – Домодєдовський історико-художній музей (Московська обл., Росія)
ДНІМ – Дніпропетровський національний історичний музей ім. Д. І. Яворницького
ЕМК – Етнографічний музей імені Северина Удзелі в Кракові
ЖОКМ – Житомирський обласний краєзнавчий музей
ІМФЕ ім. М. Рильського НАНУ – Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України
ІР ЦНБ – Інститут рукопису Центральної наукової бібліотеки ім.. В.І. Вернадського НАН України
КПХППШ – Кам’янець-Подільська художня промислова профшкола
КДІ ДПМД ім. М. Бойчука – Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. Михайла Бойчука
ЛДІПДМ - Львівський державний інститут прикладного і декоративного мистецтва
ЛНАМ – Львівська наукова академія мистецтв.
МЕНМ - Музей етнографії і народного мистецтва ім. М. А. Руденко (м. Могилів-Подільський)
МЕХП ІН НАНУ– Музей етнографії та художнього промислу Інституту народознавства НАН України
МНАПЛ – Музей народної архітектури й побуту у Львові «Шевченківський гай»
НА ІА НАНУ – Науковий архів Інституту археології НАН України
НАФРФ ІМФЕ – Наукові архівні фонди рукописів та фонозаписів Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім.. М.Т. Рильського НАН України
НІЕЗ «Переяслав» - Національний історико-етнографічний заповідник «Переяслав»
НМІУ Національний музей історії України (Київ)
НМНАПУ – Національний музей народної архітектури і побуту України (Київ)
НМУНДМ – Національний музей українського народного декоративного мистецтва (Київ)
НМЛ – Національний музей у Львові ім. Андрея Шептицького
НСМНМУ – Національна спілка майстрів народного мистецтва України
РЕМ – Російський етнографічний музей (м. Санкт – Петербург)
УПА – Українська повстанська армія.
ХДПУ ім. Г. Сковороди – Харківський державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди.

ВСТУП
Актуальність теми зумовлена необхідністю висвітлення українського народного і авторського витинання як цілісного явища духовної культури, а також як одного з найпоширеніших видів мистецтва в сучасному художньому процесі України, що базується на традиційних засадах культурної спадщини нашого народу. В нинішніх умовах, на етапі чергового зміцнення незалежної Української держави, це сприяє глибшому розумінню особливостей національних традицій, зокрема, народного, професійного та аматорського мистецтва, специфічних законів їхнього творення й функціонування.
Із часу перших публікацій про хатні паперові оздоби у ХІХ-му ст. та впродовж ХХ ст. вийшла низка наукових і популярних статей, які розкрили характерні особливості творів українських майстрів. Про витинанки згадували також дослідники у роботах, в яких провадилося вивчення інтер’єру селянських осель, зокрема, настінних розписів. Про цей вид декору писали у багатьох вагомих дослідженнях українського народного мистецтва. Перша монографія про хатні паперові оздоби Михайла Станкевича «Українські витинанки», вийшла у 1986 р., в якій автор представив ґрунтовний матеріал із розглядуваної проблеми, висвітив історію виникнення та специфіку українського паперового декору, його самобутність і художню цінність. У праці вперше було представлено витинанки як своєрідне явище народного мистецтва, проаналізовано твори з різних регіонів, осередків, а також окремих майстрів. Утім від часу виходу цього дослідження минуло понад 30 років, і тому необхідним і закономірним постає введення до наукового обігу сучасних матеріалів та нових інтерпретацій їхнього висвітлення. Особливо відзначимо, що книга вийшла в умовах тотального панування комуністичної ідеології і з цієї причини не всі аспекти побутування витинанок в ній могли бути представлені. Варто наголосити, що у дисертаційній роботі Олени Тихонюк «Мистецтво витинанки в Україні кінця ХХ – початку ХХІ ст.» , захищеній у 2012 році, розглянуто творчість лише професійних митців зазначеного періоду. Набутки багатьох народних та самодільних майстрів у ній не були висвітлені, тому комплексне відтворення розвитку витинання в Україні залишається й до сьогодні недостатньо дослідженим. Важливо додати, що фонди українських музеїв зберігають цінний ще неопрацьований попередніми дослідниками матеріал, який потребує уточнення в атрибутуванні й може складати ґрунт для подальших студій. Необхідно зазначити також, що мистецтво витинанки до сьогодні вивчали лише в мистецтвознавчому аспекті, монодисциплінарно. Використання суміжних дисциплін таких як етнологія, фольклористика створює основу для висвітлення додаткових цікавих і важливих характеристик досліджуваних творів, що водночас збагачує методику їхнього вивчення.
Особливо важливо, що давня традиція вирізування не згасла в Україні, сучасні майстри у нових соціально-економічних умовах продовжують активно працювати в цій техніці, часто змінюючи стилістику, традиційні форми, наближуючи їх до естетики сучасного глядача. Музейні фонди для них залишаються важкодоступними, тому інформацію з історії витинання вони черпають із публікацій.
Таким чином, актуальність пропонованої дисертаційної роботи зумовлена недостатнім висвітленням матеріалів з витинання в українському мистецтвознавстві та необхідністю осмислення цього виду творчості як самодостатнього й поширеного виду декоративно-ужиткового мистецтва кінця ХХ – поч. ХХІ ст. Представлені матеріали з історії витинання заповнять існуючі лакуни, розширять уявлення про цей вид народного мистецтва, закладуть основу для створення об’єктивної загальної історії українського народного мистецтва і можливого аналізу наступних тенденцій.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Роботу виконано в межах тем: «Стильові аспекти українського декоративного мистецтва ХХ ст.» (2008-2009 рр., державний реєстраційний № 0110U00 1198) та «Декоративне мистецтво України крізь віки» відділу декоративно-прикладного мистецтва ІМФЕ ім. М.Т. Рильського НАН України (2013-2015 рр., державний реєстраційний № 0113U001007). Тему дисертаційного дослідження затверджено на засіданні вченої ради Інституту (протокол №….. від …. січня 2008 р.)
Об’єкт дослідження – хатні паперові прикраси – витинанки України ХХ – поч. ХХІ ст.
Предмет дослідження – еволюція українських витинанок вказаного періоду, що включає трансформації побутування, соціальні обставини використання, художньо-технічні рішення та способи виготовлення.
Мета дослідження полягає у здійсненні комплексного дослідження народних витинанок України ХХ ст. – поч. ХХІ ст. як цілісного й водночас багатогранного явища традиційного мистецтва України, також у визначенні його витоків, специфіки еволюції, художніх особливостей.
Досягнення мети передбачає розв’язання таких завданнь:
- з’ясування ступеню наукової розробки з теми дисертації;
- характеризування джерельної бази дослідження;
- визначення витоків українських хатніх паперових оздоб і основних факторів, що спричинили їхнє виникнення у ХІХ ст.;
- виявлення й дослідження невідомих осередків, здійснення їхнього картографування;
- з’ясування особливостей побутування й художньої специфіки витинанок різних регіонів;
- розгляд витинанок в ансамблі декору українського традиційного селянського житла, характеристика загальних і локальних орнаментальних схем інтер’єру;
- аналіз принципів класифікації вирізаних творів із паперу за техніками й композиційними рішеннями;
- виокремлення основних типів витинанок українських майстрів на основі музейних зразків і творів із приватних колекцій, дослідження їхніх художніх особливостей;
- висвітлення колористики витинанок різних регіонів;
- виявлення впливів різних видів народного мистецтва, а також окремих стилів (бароко, модерну), що знайшли своє художнє відображення у витинанках України;
- представлення досягнень сучасних наукових і практичних занять зі школярами й студентами у школах та вищих навчальних закладах України з вивчення українських витинанок та їхнього виготовлення;
- введення до наукового обігу нових імен народних, самодіяльних і професійних майстрів, які працюють у сфері витинання, характеристика їхньої творчості, виявлення в авторських роботах засад давніх традицій і новаційних проявів;
- узагальнення основних тенденцій сучасного стану витинання в Україні.
Хронологічні межі дослідження охоплюють ХХ – початок ХХІ ст., що пов’язано з основними етапами становлення та розвитку витинання в Україні.
Територіальні межі дисертаційного дослідження включають майже всі державно-територіальні зони сучасної України, що зумовлено розташуванням осередків, у яких були поширені в досліджуваний період витинанки, а саме – Слобожанщина, Подніпров’я, Середня Наддріпрянщина, Південь України, Поділля, Галичина, а також регіон Холмщини, що на даний час підпорядкований сусідній Польщі.
Методологію роботи дисертаційного дослідження спрямовано на висвітлення специфіки еволюції українських паперових хатніх оздоб в історико-культурному процесі України ХХ – початку ХХІ ст., введення до наукового обігу значного фактичного масиву. Для цього використано наступні загальнонаукові, історико-етнологічні й культурологічні методи:
- порівняльно-історичний – у висвітленні особливостей розвитку витинання впродовж ХХ – початку ХХІ ст. та чинників, що впливали на загальні процеси еволюції цього виду декоративно-вжиткового мистецтва, зокрема на причини його згасання й відродження;
- аналітичний і синтетичний – у вивченні джерельної бази та виявленні художніх особливостей різних видів витинанок, основних ознак творчої манери окремих майстрів;
- структурно-типологічний та метод систематизації – для внесення доповнень в існуючу класифікацію вирізаних творів;
- компаративний – для осмислення інтерпретацій та трансформацій народних традицій витинання у творчості різних майстрів та у сфері шкільної й вищої освіти;
- науково-методичний для мистецтвознавчого аналізу й характеристики становлення і розвитку художньої системи народного витинання;
- картографічний для окреслення територіальних меж основних регіонів побутування витинанок, зокрема, в першій половині ХХ ст., також для визначення осередків на тогочасних картах;
- графічно-практичний для складання композиційних схем розміщення паперових оздоб у сільському традиційному інтер’єрі,
- джерелознавчий для фотографування та документування творів різних років із метою формування фактологічної бази дисертаційної роботи;
- метод реконструкції для відтворення зразків паперового декору за музейними описами; опитування – у фіксації матеріалу шляхом аудозаписів та записів інтерв’ю;
- системний підхід використано для дослідження витинанок як гармонійного доповнення до узгодженого традиційного хатнього інтер’єру, а також у висвітленні витинання в історичному, художньо-стилістичному аспектах народного мистецтва України в цілому.
Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає в тому, що в ньому
вперше:
- на основі нового матеріалу здійснено комплексне дослідження художньо-стилістичних особливостей витинанок України як цілісного культурного явища ХХ-поч. ХХІ ст.і висвітлено нові дані про головні етапи розвитку цього мистецтва в ХІХ ст.;
- розглянуто різні локальні схеми розміщення витинанок у традиційному інтер’єрі сільського житла українців;
- проаналізовано відмінні засади розвитку витинанок у західних регіонах, де вони виникли як трансформація традицій різьбярства у новому матеріалі;
- представлено панорамний огляд творчості народних, самодіяльних майстрів України початку ХХ – початку ХХІ ст.;
- здійснено порівняльний аналіз традиційних витинанок розеткових, ромбічних форм різних регіонів;
- уведено до наукового обігу архівні матеріали про витинанки Уманщини (архів Д. Щербаківського);
- уведено до наукового обігу новий фактичний матеріал з вирізування паперових оздоб серед єврейського і кримсько-татарського населення України;
- атрибутовано, зафіксовано на електронних носіях, уведено до наукового обігу понад …. пам’яток, що принципово доповнюють попередні розвідки;
удосконалено:
- вагомо доповнено й систематизовано джерелознавчу базу цього виду народного мистецтва;
- запропоновані зміни до існуючої класифікації паперових оздоб;
- використано нові прийоми роботи під час збору польових матеріалів про витинанки України;
- порівняльна характеристика мотиву «дерево» різних регіонів;
набуло подальшого розвитку:
- дослідження локальних аспектів культури витинання паперових оздоб;
- представлення нових імен майстрів ХХ – поч. ХХІ ст.;
- аналіз традиційних і новаційних авторських рішень;
- використання витинання у виховному процесі школярів освітніх шкіл та вищих навчальних закладах;

Наукове значення отриманих результатів дослідження полягає у можливості їхнього використання у розвідках з історії декоративно-ужиткового мистецтва України, розвитку витинання як явища народної культури та авторської художньої творчості. Також можливе використання під час написання розвідок з історії української культури, укладання альбомів мистецтва України, енциклопедій та словників художників тощо. Зібрані й опрацьовані матеріали можуть увійти до розробок методичних навчальних посібників, бути залученими до написання учбових програм, при викладанні теоретичних і практичних дисциплін у різних художніх і освітніх закладах.
Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості їхнього використання в художньо-освітньому процесі в загальноосвітніх та вищих навчальних закладах, зокрема під час практичного виконання художніх робіт з паперу. Особлива цінність роботи полягає у панорамному представленні розвитку витинання від початку до сьогодення, що створює теоретичну основу для музейної практики, виставкової роботи, тематичних лекторіїв, семінарів тощо. Представлений фактологічний та ілюстративний матеріал, художній аналіз можуть бути використані в подальшому при вивченні творчості окремих народних майстрів і професійних художників України. Дане дослідження може активно впливати на підвищення рівня самоосвіти сучасних майстрів вирізування.
Особистий внесок здобувача. Дослідження було проведено самостійно, опубліковано 29-ть одноосібних публікацій, що представляють історію та сучасний стан витинання в Україні. Також за останні 25 років дисертантом і водночас майстром народного мистецтва, членом спілки НСМНМУ з 1990 року, проілюстровано авторськими витинанками 5-ть видань (4-и дитячих і 1-е наукове), для яких джерелом постали творчо переосмислені та практично втілені художні традиції народної української витинанки, в кожному випадку виконані за особистісною манерою [ ] .
Апробація результатів дисертації. Основні положення та результати роботи були обговорені на засіданні відділу образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України (протокол № від …..), а також у формі доповідей на 19 наукових та науково-практичних конференціях: міжнародних (11) – «Народне мистецтво як цілісна система світобачення етносу» (Київ, 18-19 жовтня, 2007 р.); «Cтиль модерн у культурі» міжнар. наук.конф. пам'яті акад. О.Г. Костюка (м. Київ, 4 листопада 2010 р.); «Українська професійна та етнічна культура: нові ракурси дослідження, інтеграція в світовий цивілізаційний процес» (м. Київ, 22 жовтня, 2012 р.); «Художнє вирізування: із минулого в майбутнє»: IV-й міжнародний симпозіум (м. Домодєдово Московської обл., Росія, 06-11 вересня 2012); «Народні засади та образно-стильові системи спадщини Тараса Шевченка в контексті сучасних національно-культурних пріоритетів» ( м. Київ, 24 травня 2013 р); «Тарас Шевченко і світова україністика: історичні інтерпретації та сучасні рецепції. До 2000-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка»: VIII Міжнародний конгрес україністів (м. Київ, 21-24 жовтня, 2013); «Этнографические коллекции в музеях: культурные стратегии и практики», ХІІ Санкт-Петербурзькі етнографічні читання (м. Санкт-Петербург, Росія, 10-12 грудня 2013); «Художнє вирізування: естетичні й психологічні аспекти»: V-й міжнародний симпозіум (м. Домодєдово Московської обл., Росія, 12-14 лютого 2014 р.); «Художнє вирізування: форма і колір»: VI міжнародний симпозіум (м. Домодєдово-Молодечно, 26-30 червня 2016 р.); ІІ-а Міжнародна історико-краєзнавча конференція: «Наукові студії М.І.Сікорського» (м. Переяслав-Хмельницький, 6-7 жовтня 2016 р.); міжнародна наукова конференція «Знакові постаті вітчизняної гуманітаристики в національно-культурному ствердженні України» (м Київ, 25 травня 2917 р.); всеукраїнських (8): “Стильова панорама українського мистецтва” (м. Київ, 18 грудня, 2008 р.); «Катерина Білокур: Мистецтво та образ крізь призму часу» (м. Київ, 3 грудня, 2010); «Фундатори музейних колекцій та реалії сучасного стану розвитку музейної справи» (м. Київ, 14 грудня, 2012); «Краєзнавча Шевченкіана України»: До 200-річчя від дня нар. Т.Г. Шевченка (м. Канів, 24-25 жовтня, 2014); «Народні художні промисли України. Історія, сьогодення, перспективи». ( м. Київ. 20 листопада, 2015); «Історія запорозького козацтва в пам’ятках та музейній практиці» (Хортиця, 8-9 жовтня, 2015 р.); «Бердичів від давнини до сьогодення» (м. Бердичів, 12-13 листопада 2015 р.); «Поділля у 1793-1917 рр.» (м. Кам’янець-Подільський, 6 квітня 2017 р.), (додати м.Житомир, 22 вер.2017р.)
Публікації. Основні положення й висновки дисертації опубліковано в 29-ти одноосібних публікаціях, із них 9 – у фахових видання, затверджених МОН України, 4 – в іноземних виданнях, що внесені до наукометричних баз даних.

СПИСОК ОПУБЛІКОВАНИХ ПРАЦЬ ЗА ТЕМОЮ ДИСТЕРТАЦІЇ
Статті в наукових фахових виданнях, затверджених МОН України
1. Косицька З. Марія Руденко – подільська майстриня та збирачка фольклору (епістолярна спадщина) / Зінаїда Косицька // Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії. Збірник наукових праць / ІМФЕ ім.. Рильського НАНУ. – Вип. 16. – Київ, 2016. – С. 245-260.
2. Косицька З. Хатні паперові оздоби в матеріалах Євгенії Спаської / Зінаїда Косицька // Матеріали до української етнології. Щорічник. Збірник наукових праць / ІМФЕ ім.М. Рильського НАНУ. – Вип. 15 (18). – Київ, 2016. – С. 237- 240.
3. Косицька З. Нотатки про сучасних майстрів Гуцульщини (щоденникові записи під час експедиції 16-25 червня 2012 р.) / Зінаїда Косицька // Українське мистецтвознавство: Матеріали, дослідження, рецензії. Зб. наук. праць. / НАНУ; Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. – Вип. 14. – К., 2014. – С. 191-204 с.: іл.
4. Косицька З. Мистецтво витинанки кінця ХХ – початку ХХІ століття в контексті шевченківської тематики / Зінаїда Косицька // Українське мистецтвознавство: Матеріали. Дослідження. Рецензії: Зб. наук. праць /НАНУ; ІМФЕ ім. М.Т. Рильського [головний ред. Г. Скрипник] . – Вип. 13. – К. 2013, . – С. 61-68.
5. Косицька З. Народність і професіоналізм у творчості майстри ні витинання Ольги Шинкаренко / Зінаїда Косицька // Українське мистецтвознавство: Матеріали. Дослідження. Рецензії: Зб. наук. праць / ІМФЕ НАНУ [головний ред. Г. Скрипник]. – Вип. 12. – К. 2012, . – С. 4-8.
6. Косицька З. Основні тенденції та регіональні особливості української витинанки початку ХХІ ст. / Зінаїда Косицька // Українське мистецтвознавство: Матеріали. Дослідження. Рецензії: Зб. наук. праць / НАНУ; ІМФЕ ім.. М. Т. Рильського [головний ред. Г. Скрипник]. – Вип. 11. – К. 2011, . – С. 51-61. 0, 7 д.а.
7. Косицька З. Прояви стилю модерн у витинанках поч. ХХ ст. (на прикладі села Стриганці Товмачського повіту) /Зінаїда Косицька. // Українське мистецтвознавство: Матеріали. Дослідження. Рецензії: Зб. наук. праць / НАНУ; ІМФЕ ім. М. Т. Рильського [головний ред. Г. Скрипник] /– Вип. 10. – К., 2010, – С.135-138. 0, 4 д.а.
8. Косицька З. Провідні сучасні майстри української витинанки (за матеріалами IV Всеукраїнського «Свята витинанки»-2008) /Зінаїда Косицька. // Українське мистецтвознавство: Матеріали. Дослідження. Рецензії: Зб. наук. праць / ІМФЕ НАНУ [головний ред. Г. Скрипник] /– Вип. 9. – К., 2009– С.25-30. 0, 4 д.а.
9. Косицька З. Витинанка в ансамблі декору української хати / Зінаїда Косицька // Українське мистецтвознавство: Матеріали. Дослідження. Рецензії: Зб. наук. праць / НАНУ; ІМФЕ ім. М. Т. Рильського [головний ред. Г. Скрипник] . – Вип. 8. – К., 2008, – С.83-87. 0, 4 д.а.

Статті в наукових міжнародних виданнях, що внесені до наукометричних баз даних.

1. Косицька З. Творчість майстрині витинанки Ольги Шинкаренко / Зінаїда Косицька // Сучасні дослідження української культури. Współczesne badania nad ukraińska kulturą / Кафедра україністика Варшавського ун-ту; Прикарпатський нац.. ун-т ім. В.Стефаника; ред. М. Замбжицька, П. Олеховська, К. Якубовська-Кравчик. – Варшава-Івано-Франківськ: Sowa, 2015: . – С. 224-231.
2. Zinaida Kosytska. On the Centenary of Birthday (1915-2003) of the Ukrainian Paper Cutting Master Mariya Avksentiyvna Rudenko // London Review of Education and Science. – 2015. N 2 (18). Juli-December. Volume VII. – “Imperial College Press” - S. 485-491.
3. Косицька З. Майстер витинанки Сергій Танадайчук. Особливості творчої манери / Косицька З.М. // Молодий вчений. Науковий журнал. – 2015. - № 7 (22), липень. – С. 164-167.
4. Косицька З. Українські розеткові витинанки в інтер’єрі традиційного житла початку ХХ століття (Подніпров'я, Поділля, Галичина) / Косицька З.М. // Молодий вчений. Науковий журнал. – 2014. - № 9 (12), вересень. – С. 152-156, [іл]. 0,5 д.а.


Публікації в інших виданнях
1. Косицька З. Прояви стилю бароко у творчості визначних майстрів витинанки (Петриківка. ХХ – поч. ХХІ ст,). Зінаїда Косицька // Тези Міжнародної наукової конференції «Знакові постаті вітчизняної гуманітаристики в національно-культурному самоствердженні України» . Київ. 25 травня, 2017 р. / ІМФЕ ім. М. Рильського НАНУ. – Київ: видавництво ІМФЕ, 2017. - С. 71-72.
2. Косицька З. Витинанки / З. Косицька // Історія декоративного мистецтва України: В 5-ти т. / ІМФЕ ім. М. Рильського НАНУ; гол. ред. Г. Скрипник. – Т.V. Мистецтво ХХ – поч. ХХІ ст. – Київ: видавництво ІМФЕ, 2016. – С. 349-360, іл.
3. Косицька З. Витинанки // Історія декоративного мистецтва України: В 5-ти т. / ІМФЕ НАНУ; гол. ред. Г. Скрипник. – Т.ІV. Народне мистецтво та художні промисли ХХ століття / З. Косицька. – Київ, 2011. – С. 233 – 256; 45 кол. іл.
4. Косицька З. Витинанки // Історія декоративного мистецтва України: В 5-ти т. / ІМФЕ НАНУ; гол. ред.. Г. Скрипник. – Т. ІІІ. Народне мистецтво ХІХ ст. / З. Косицька. – Київ, 2009. – С. 205-214; кол. іл.
5. Косицька З. Українська витинанка як хатній промисел // Народні художні промисли України: Історія, сьогодення, перспективи. Збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції 20 листопада 2015 року / Департамент культури Київської міської державної адміністрації; Національний музей українського народно-декоративного мистецтва. – Київ: ДП «НВЦ Пріоритети», 2016. – С. 259-266.
6. Косицкая З. Украинские мастера вытынанки на IV-м международном симпозиуме «Художественное вырезание: из прошлого в будущее» / Косицкая Зинаида Николаевна // Художественное вырезание: форма и цвет. Материалы 6-го международного симпозиума, посвященного памяти В.А. Дубинко и В.Н. Червонцевой / Домодедовский МБУК «Историко-художественный музей»; Международный клуб «Бумажные традиции» – Домодедово-Молодечно-Москва: ИП Скороходов В.А., 2016 – С. 78-84, іл.
7. Косицкая З. Параска Плытка-Горицвит – мастер украинской вытынанки, поэтесса, писательница, народный художник / Косицкая Зинаида Николаевна // Художественное вырезание: форма и цвет. Материалы 6-го международного симпозиума, посвященного памяти В.А. Дубинко и В.Н. Червонцевой / Домодедовский МБУК «Историко-художественный музей»; Международный клуб «Бумажные традиции» – Домодедово-Молодечно-Москва: ИП Скороходов В.А., 2016 – С. 120-124, илл.
Категория: Курсовые проекты | Добавил: opteuropa | Теги: КОНТРОЛЬНА, курсовая работа, скачать реферат, лабораторна робота, курсач, скачати доповідь, дипломна, курсова, магістерська, доповідь з права
Просмотров: 1101 | Загрузок: 82 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно