Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 29.04.2024


Главная » Файлы » Курсовые работы » Курсовые проекты

Особливості когнітивних функцій підлітків 14-15 років, які отримують музичну освіту
[ Скачать с сервера (46.0 Kb) ] 23.03.2017, 16:36
Актуальність проблеми. На сьогоднішній день проблемами всебічного розвитку дітей пубертатного віку займаються багато вчених Пиаже Ж., Савчин М., Василенко Л., Скрипченко О., Долинська Л., Огороднійчук З., Солсо Р. В першу чергу вивчаються поведінкові реакції підлітків, їхній стан, можливі психічні розлади інші прояви відхилень чи виникнення патологій. Проте, актуальним залишаються особливості розвитку когнітивних функцій у дітей різного віку, статі, схильностей до розвитку різних видів реалізації потреб. У дослідженнях професора Г.В. Коробейнікова зазначено, що діти обирають різні види позашкільної діяльності в залежності від їх індивідуальних особливостей, а саме, потреб, здібностей, схильностей, об’єму пам’яті, сприйняття, уваги, мислення та ін. Діти, які мають кращі показники розвитку когнітивних функцій віддають перевагу спортивній діяльності або рухливим творчим напрямкам задіяності, таким як хореографія, танці, аеробіка. У дітей творчих напрямків діяльності, таких як малювання, ліпнина, дизайн розвинуті добре такі когнітивні функції як творче мислення, сприйняття та уява. Великий відсоток підлітків мають гарні показники когнітивних функцій, адже приділяють достатню увагу навчальному процесу, не займаючись жодним видом позашкільної діяльності. Не вивченим залишається особливості розвитку когнітивних функцій у дітей, що займаються у музичних школах і мають певні успіхи у навчанні.

Мета роботи: Визначити особливості когнітивних функцій у підлітків, дівчат (14 – 15 років), які займаються музичною діяльністю.

Методи дослідження:
1. Теоретичний аналіз джерел узагальненої наукової літератури;
2. Психодіагностичний метод: таблиця Векслера;
3. Методи математичної статистики.

Методика і організація досліджень

Сучасне уявлення про когнітивні функції людини базується на тому, що когнітивні функції – це вищі мозкові функції: пам'ять, увага, мовлення, сприйняття, уявлення, мислення, планування і контроль вищої психічної діяльності.

Функція уваги та мислення вивчалися за допомогою визначення обсягу довільної уваги та коефіцієнта операційного мислення. Згадані показники, разом із показником розумової продуктивності визначалися за даними символьного тесту Векслера. Стан когнітивних функцій вивчалося за допомогою цифрового символьного тесту. Реєструвалися об’єм і час виконання роботи за кількістю правильно заповнених пунктів (цифр з символами) в спеціальному протоколі за 90 секунд.

За результатами тесту розраховувалися показники обсягу уваги (ОУ) та коефіцієнту операційного мислення (КОМ):
ОУ = (Nr/N)* 100% (1)
де Nr – кількість вірно виконаних тестових завдань;
N – загальний обсяг виконаних тестових завдань.
КОМ = (Nr/T)* 100 (2)
де Т – середній час виконання тестового завдання (мс);
100 – коефіцієнт.
В ході роботи було досліджено 20 дівчат, по 10 чоловік, які займаються та не займаються музикою. Вік досліджуваних складав 14-15 років.
Дослідження проводилися на базі Загальноосвітнього навчального закладу №170 та Дитячої музичної школи №36. За результатами, отриманими в ході проведення дослідження, підлітки були поділені на 2 групи, діти які займаються та не займаються музикою. Умови для проведення і визначення когнітивних функцій у дітей відповідали наступним вимогам: стандартизація зовнішніх умов, створення психологічного клімату та мотиваційної установки досліджуваних. Для проведення діагностичних заходів була обрана окрема кімната з нормальним освітленням і оптимальним температурним режимом. Робочі місця обстежуваних були зручними. Для досягнення оптимальної ефективності психодіагностичного обстеження були створені умови позитивного психологічного клімату і адекватної мотивації респондента. Обстеження починалося з короткою доброзичливій бесіди, під час якої пояснювалися цілі, завдання і значимість результатів обстеження.
Результати та їх обговорення
Дослідження когнітивних функцій у дітей із різною спрямованістю позашкільної діяльності проводилося в умовах діалогу досліджених із дослідником за допомогою відповідного тесту.
В табл. 1 наведено дані дослідження когнітивних функцій дітей які не займаються музикою.
Загальний аналіз отриманих даних свідчить, що у групи дітей які не займаються музикою, при наявності однакового віку, показник об’єм уваги відрізняється. У чотирьох з десяти досліджених цей показник має 100%, при наявності високої продуктивності розумової діяльності. Один з досліджених має досить низький показник об’єму уваги – 85,07%, при наявності низької розумової продуктивності – 57 завдань.( Див. Табл. №1)
Високі значення об’єму довільної уваги кореспондуються із високими значеннями показнику коефіцієнту операційного мислення (Див. Табл. №1). Відповідно, досліджений із низькими показниками об’єму уваги та розумової продуктивності має низький показник коефіцієнту операційного мислення.
Категория: Курсовые проекты | Добавил: opteuropa | Теги: скачать реферат когнітивні функції, підлітки, музична освіта
Просмотров: 422 | Загрузок: 12 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно