Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Четверг, 16.05.2024


Главная » Файлы » Курсовые работы » Курсовые проекты

Політико-правова ідеологія левеллерів
[ Скачать с сервера (49.7 Kb) ] 02.09.2017, 09:38
Зміст
Вступ 3
Головні постулати 6
Початок діяльності 7
Левеллери в армії 8
Боротьба проти «нових ланцюгів Англії».Травневе повстання 9
Левеллери проти роялістів. Страта Карла I 10
Нова угода. Маніфести 11
Інші левеллери
Діггери в Кобхемі 17
Уінстенлі і теорія соціалізму 20



Вступ
Сімнадцятий століття в Англії був не тільки "століттям революції" - Політичної, соціальної, аграрною. У цьому столітті відбувся найважливіший перелом в людській свідомості - той перелом, плоди якого ми пожинаємо ще й сьогодні. Процес, що почався в епоху Відродження, - процес секуляризації свідомості, - досяг в Англії XVII ст., а пізніше і в інших країнах Західного світу свого розквіту. Шекспір відзначив його у своїх трагедіях і в "Буре": там він переживається як криза світопорядку взагалі. Гоббс з нещадним раціоналізмом фіксував його у своїх трактатах середини століття. Локк, Толанд, Болінгброк та інші мислителі Просвітництва сформулювали і закріпили нове, деістіческое світогляд, від якого всього лише крок залишався до матеріалізму і антиклерикалізму французів-енциклопедистів.
Англійська буржуазна революція XVII в. завдала нищівного удару по феодалізму і відкрила простір для швидкого росту капіталістичних відносин в одній з провідних країн Західної Європи. Вона мала незрівнянно більш широкий резонанс, ніж нідерландська (голландська) революція.
Англійська революція мала ряд особливостей. Очолила її міська буржуазія яка була в тісному союзі з джентрі (середнім і дрібним дворянством, що зуміли пристосуватися до розвитку капіталізму). Революційний табір склали також селянство, міська дрібна буржуазія. Трудящі маси були важливою рушійною силою англійської буржуазної революції. Захисниками вижившого себе феодально-абсолютистського ладу були старе дворянство і верхівка панувала англіканської церкви.
Кожна з громадських груп, які брали участь у революції, виставила свої політичні програми та обгрунтувала їх відповідними теоретичними викладками. Зрозуміло, що ці програми і теоретичні побудови, на які вони спиралися, відрізнялися один від одного вмістом, соціально-класової спрямованістю. Тим, що було в них спільного, була релігія. Ідеологи обох противоборствовавших таборів оперували біблійними текстами, люто звинувачуючи своїх ворогів у відступництві від «істинного Бога». Релігійну форму англійська революція успадкувала від широких соціальних рухів середньовіччя. Настрої і почуття мас століттями вигодовувалися виключно релігійної їжею. Щоб сколихнути маси, необхідно було їх власні інтереси представляти у релігійному одязі.
У кальвіністської реформації запозичила свою ідеологію англійська буржуазія. Інтереси її правого крила (багатого купецтва і банкірів Лондона, примкнула до них частини обуржуазилася дворянства) представляла релігійно-політична партія пресвітеріан. Позиції середньої буржуазії і групувалися навколо неї джентрі захищала партія індепендентів («незалежних»). Політичною партією дрібнобуржуазних міських верств були левеллери («вирівнювача»). З руху левелерів виділилися діггери («копачі»); вони утворили лівий фланг революційної демократії і самими радикальними засобами відстоювали інтереси сільської бідноти, міських низів.
Супротивники революції, що з'єднували віру в непорушність феодальних порядків з відданістю королівському абсолютизму і клерикальними переконаннями, не особливо піклувалися про новизну і вагомості тієї аргументації, яку вони пускали в хід в ідеологічній боротьбі. Ними були взяті на озброєння концепція божественної природи монархічної влади, теорія патріархального виникнення і істоти держави.
Вождем і ідеологом партії левеллерів був Джон Лілберн (1614-1657). Їм написані і з його участю складені численні памфлети і документи, в яких викладалася політична програма найбільш демократично налаштованих кіл англійського суспільства, що діяли в революції. Програму цю відрізняли сміливість, глибина та новизна як постановки, так і пропонувалися рішень ключових тоді проблем держави, права, законодавства.
Наріжний камінь платформи левеллерів-принцип первинності, верховенства і суверенності влади народу. «Вся влада, - писав Дж. Лілберн, - спочатку і по своїй суті виходить від народу, і його згода, виражена через його представників, - єдина підстава всякого справедливого управління». Левеллери не просто проголосили зазначений принцип. Вони ще й збагатили його положенням про невідчужуваності народного суверенітету. Закони самої історії, відповідальність перед нащадками і предками забороняють нації відчужувати кому-небудь свою владу.
Аналогічним чином вирішувалося левеллерами питання про права і свободи індивіда. Принаймні свобода особи і право власності, свобода совісті та друку, свобода промислової та торговельної діяльності, рівність усіх перед законом і судом оголошувалися природженими і невід'ємними. Ніякі влади і ніякі органи, на думку левеллеров, не повноважні відміняти або вилучати ці природні права і свободи людини. Об'єктивно дана думка покоїлося на тій презумпції, що природні права і свободи людей існують раніше і стоять вище всякого цивільного, позитивного закону.

Головні постулати
Головними ідеологами левеллеров були Джон Лілберн, Річард Овертон, Вільям Уолвін, Томас Прінс. Саме в їх працях були закладені основні вимоги та цілі партії. Ключовим документом, на який постійно посилалися в своїх памфлетах Лілберн, Овертон, Уолвін і Прінс, була «Велика хартія вольностей». Вони вважали висунуті ними вимоги відновленням свобод, загублених під час нормандського завоювання.
Ще в 1645 році в своєму памфлеті «Захист природженого права Англії» Лілберн різко критикував палату лордів, формулюючи положення про народний суверенітет. Лілберн писав: «Вища влада - в народі» . Від народу отримав свою владу парламент, але народ не поступався йому верховної влади, тобто влада парламенту має бути обмеженою. Парламент «повинен робити не те, що йому хочеться, а те, що корисно для блага народу і не йде на шкоду народу». При цьому Лілберн не допускав думки про одночасне існування палати общин і палати лордів. Лорди не були обрані, а значить вони не наділені довірою народу, їх влада є тиранічної, значить їх влада повинна бути знищена разом з владою короля.
Лілберн виступав також проти привілеїв і феодальних титулів, за свободу релігійних переконань, недоторканності особи і майна, свободу друку і т. д. Всі ці вимоги були направлені на знищення феодальних устоїв, все ще панували в Англії. У 1646 році за свої рішучі виступи Лілберн був засуджений палатою лордів до тюремного ув'язнення і величезного штрафу. Випущений Лілберн був лише в 1648 році.
Річард Овертон і Уїльям Уолвін також активно виступали на захист ідей народного суверенітету, критикували пресвітеріан і здійснювані ними релігійні переслідування, виражаючи в цілому ідеї аналогічні Лілберн. Вони виступали також за права особистості, в першу чергу право власності.


Початок діяльності
Спочатку Лілберн, Овертон, Уолвін, Прінс і їх однодумці діяли розрізнено, але до 1646-1647 року левеллери відокремилися від індепендентів і стали являти собою самостійну політичну угруповання.
У липні 1646 року в парламент була представлена «ремонстрацію багатьох тисяч громадян» (англ. A Remonstrance of Many Thousand Citizens), складена, ймовірно, Овертон і Уолвіном. Вже в ній висуваються вимоги знищення влади короля й палати лордів, верховенства відповідальної перед народом палати общин, введення широкого виборчого права і захисту природних прав людини.
Першим документом, написаним від особи левеллеров, стала петиція від 15 березня 1647 року, яка називалася «Велика петиція», яка була спрямована в палату громад. У цьому документі левеллери говорять про те, що «ніякий уряд не може бути більш законним, ніж парламентська» і що, хоча парламентом зроблено багато корисних перетворень у сфері боротьби з феодальними підвалинами, країна все ще перебуває в пригнобленому становищі. Про це, зокрема, свідчить факт збереження палати лордів.
У цій петиції, крім того, були виражені економічні претензії. Левеллери вимагали скасування патентів і монополій, обмежувальних розвиток економіки. Автори петиції вимагали також скасування десятини, яка все ще стягувалася в той час. У петиції міститься пропозиція створити закони про допомогу жебракам, яких у ті часи ставало все більше і більше в результаті обгороджувань.
У памфлеті «Крик Іони» (англ. Jonah's Cry), датованим тим же роком, Лілберн виступав вже проти політики палати громад. Він писав, що народ повинен чинити опір будь тиранічної влади - будь то влада короля або парламенту. А в справі знищення зрадників головну роль має відіграти армія.


Левеллери в армії
В армії до індепендентів і левелерів ставилися з повагою. І якщо індепенденти спиралися, в основному, на офіцерський склад, то левеллери мали велику кількість прихильників серед солдатів, а також серед частини офіцерства. Левеллерского лідерами в армії були полковник Томас Рейнсборо (від офіцерства) і Едуард Сексбі (представник солдатів).
У 1647 році в армії виникли «Поради солдатських агітаторів». Серед агітаторів було немало левеллеров. Агітатори украй активно сприяли поширенню ідей левеллеров в армії. У цей час парламент, побоюючись опозиційних настроїв в армії, приймає рішення, згідно з яким велика її частина повинна відправитися до Ірландії. Однак агітатори Сексбі, Аллен і Шеферд вручають командуванню армії петицію, в якій заявляють, що армія відмовляється вирушати до Ірландії, і не має наміру підкорятися «звироднілим в тиранів» пресвітеріани. Парламент же заборонив солдатські петиції. Мало того, стривожені активністю левеллеров пресвітеріани прийняли рішення про розпуск армії. Проте солдати, що знаходилися під впливом радикально налаштованих агітаторів, оголосили про відмову виконувати наказ парламенту. Індепендентское керівництво армії (Ферфакс, Кромвель, Айртон і інші), що виступало проти пресвітеріан і не дуже задоволене поглядами левеллеров, змушене було повідомити про це парламенту, підтримавши армію.
Дії агітаторів активно підтримувалися левеллерами. Овертон заявляє в памфлеті «нововинайдених виверт ...» (англ. A New Found Stratagem Framed in the Old Forge of Machivilisme ...), що план розпуску армії - справа «купки обманщиків, зрадників і брехунів». Левеллери вважали відмова армії про розпуск дуже важливим кроком у справі звільнення народу від гніту і чекали від армії рішучих дій.


Боротьба проти «нових ланцюгів Англії».Травневе повстання

У 1649 році була фактично створена республіка. Індепенденти відмовилися прийняти до розгляду в якості нової конституції узгоджений варіант «Народного угоди», і, перш за все, розпустити існуючий парламент і провести нові вибори за новою системою. У наприкінці 1648 року левеллери опублікували початковий текст «Народного угоди», оскільки багато вимог до цих пір не були втілені в життя. У памфлеті «Захист загального права і свободи» Лілберн і його соратники оголошують про розрив з индепендентами, тавруючи їх зраду справі демократії. У відповідь на постанову палати громад проти памфлетів левеллери вносять петицію з вимогою свободи друку. На наступний день в палату був внесений пом'якшений текст «Народного угоди», але його розгляд було відкладено на невизначений термін. Очевидно, в той момент правлячі кола не бажали погоджуватися з вимогами левеллерів, але і не були готові активно протистояти їм . У той же час приймалися активні заходи по нейтралізації левеллерів в армії. Офіцери прийняли резолюцію, що пропонувала палаті громад створити закон, згідно з яким усі, хто вносить смуту в армію, повинні бути повішені. Офіцерами було прийнято рішення про заборону солдатських мітингів і подачі петицій тільки через офіцерів або генерала.
Категория: Курсовые проекты | Добавил: opteuropa | Теги: Політико-правова ідеологія левеллер, Джон Лілбе, скачать безплатно, курсова
Просмотров: 537 | Загрузок: 13 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно