Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Пятница, 03.05.2024


Главная » Файлы » Курсовые работы » Курсовые проекты

Задачі з екологічного права
[ Скачать с сервера (13.4 Kb) ] 16.01.2018, 14:26
Задача 6
Житель м. Ромни Саранчук В. на належній йому земельній ділянці розпочав будівництво колодязя з метою використання підземних вод для побутових і господарських потреб за допомогою спеціального технічного пристрою (гідравлічного насосу).
Під час здійснення будівництва Саранчука В. відвідав інспектор територіального органу Держгірпромнагляду, який, перевіривши умови і порядок проведення робіт, виніс постанови про їх припинення та накладення на Саранчука В. штрафу, зазначивши, що останній порушує вимоги чинного гірничого законодавства.
Саранчук В. оскаржив постанови до суду, вказавши, що в своїх діях не вбачає ніяких порушень чинного законодавства, що ж стосується дій інспектора, то останній проводив перевірку незаконно, з порушенням передбаченої процедури, а постанови винесені за відсутності відповідного права у інспектора.

Визначити види правовідносин, які виникли.
Яким є порядок використання природних ресурсів, про які йдеться у задачі?
Які документи/дозволи і у якому порядку необхідно отримати для провадження такої діяльності в частині використання природних ресурсів?
Чи мали місце порушення законодавства про надра у наведеній ситуації?
Чи правомірно діяв інспектор?
Вирішити справу.

Правовідносини що виникли:
1) екологічні природноресурсові (надрові), що виникають з приводу правового режиму використання та охорони надр;
1*) за інституційною належністю – відносини з використання природних ресурсів (надр, води);
2) еколого-управлінські та контрольні, із здійснення ДержГірПромНагляду своєї правосуб’єктності в особі інспектора;
3) екологічні природоресурсові відносини права власності на земельну ділянку громадянина;
4) з притягнення до юридичної відповідальності громадянина за порушення норм екологічного законодавства, адміністративно-процедурні з накладення штрафу за порушення;
5) адміністративно-процесуальні з судового оскарження дій ДержГірПромНагляду в особі інспектора в суді загальної юрисдикції.
Об’єкти: надра, підземні води як об’єкт подвійної правової охорони (надрове та водне законодавство), дії громадянина, дії інспектора.
Суб’єкти: громадянин, інспектор.
Учасник: суд

Порядок використання природних ресурсів, про які йдеться
Ст. 1 КУпН визначає надра як частину земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.
Хоча дане визначення визначає лише екологічні і географічні ознаки надр, а не юридичні, із нього, а також положень ст. 21 і 23 КУпН, можна зробити висновок, що підземні води є частиною надр, а отже є об’єктом подвійної правової охорони, порядок використання яких регулюється КУпН, а також водним законодавством України (ВК).
Між громадянином та земельною ділянкою існують відносини власності на земельну ділянку, тому звернемось до положень ч. 1 ст. 23 КУпН.
Стаття 23. Право землевласників і землекористувачів на видобування корисних копалин місцевого значення, торфу, підземних вод (крім мінеральних) та користування надрами для інших цілей
Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу.


Диспозиція ч. 1 ст. 23 КУпН містить прямий дозвіл на видобування підземних вод (крім мінеральних), якщо обсяги такого видобування не перевищують 300 м3 / д.

П. 5 ч. 2. ст. 5 ВК визначає підземні води, які не можуть бути джерелом централізованого водопостачання водними об’єктами місцевого значення.
Відповідно до ч. 1-3 ст. 42 ВК, громадянин є первинним водокористувачем.
Стаття 42. Водокористувачі
Водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Водокористувачі можуть бути первинними і вторинними.
Первинні водокористувачі - це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.


П. 1 ч. 1 ст. 43 ВК надає водокористувачам право здійснювати загальне та спеціальне водокористування.
Ч. 3 ст. 48 ВК визначає що видобування корисних копалин (крім підземних вод) і водних рослин не належить до спеціального водокористування, а отже, видобування підземних вод до нього належить.
Як відомо, спеціальне природокористування передбачає отримання дозволу на нього.

Які документи/дозволи і у якому порядку необхідно отримати для провадження такої діяльності в частині використання природних ресурсів?
Якщо обсяги водовидобування перевищують 300 м3 / д, то громадянину необхідно отримати дозвіл на користування надрами. Порядок отримання таких дозволів врегульований положеннями Постанови КМУ від 30 травня 2011 р. № 615 Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами.
Відповідно до пп. 6 п. 8 даного НПА, без проведення аукціону дозвіл надається у разі: видобування підземних вод (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування питних підземних вод з водозаборів перевищує 300 куб. метрів на добу.
Презюмуємо, що громадянин не виробляє фасовану питну воду. Якщо обсяги менші за визначені у даній постанові, то дозвіл не потрібен.
Однак, т.я. води є об’єктом подвійної правової охорони, щодо дозвільної системи у галузі екології у сфері водовикористання необхідно звернутись ще й до положень водного законодавства.
Порядок одержання дозволів врегулюваний ст. 49 ВК.
Стаття 49. Право на здійснення спеціального водокористування
Спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Таким органом наразі є ДА водних ресурсів України.

Чи мали місце порушення законодавства про надра у наведеній ситуації?
У даній ситуації мало місце порушення водного законодавства, не залежно від обсягів видобування води, а також порушення законодавства про надра, у випадку, коли громадянином було перевищено дозволений обсяг видобування підземних вод.
Склад правопорушення, як такий що тягне за собою відповідальність, зазначений у ч. 2 ст. 65 КУпН (самовільне користування надрами), а також ч. 3 ст. 110 ВК (недотримання умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування).

Чи правомірно діяв інспектор?
Відповідно до Розпорядження КМУ від 30 вересня 2015 р. № 1021-р, Кабінет міністрів України ліквідував Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки (Держпромнагляд) і передав його повноваження Державній службі України з питань праці (Держпраці).
ДСУ з питань праці діє на підставі Положення, затв. Постановою КМУ від 11 лютого 2015 р. № 96 Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці.
Відповідно до п. 3 Положення, до завдань Держпраці віднесено в т.ч. здійснення гірничого нагляду (пп. 17) і нагляду (контролю) за дотриманням умов спеціальних дозволів на користування надрами в частині державного гірничого нагляду (пп. 19).
Категория: Курсовые проекты | Добавил: opteuropa | Теги: доповідь з права, скачати доповідь, курсова, КОНТРОЛЬНА, курсовая работа, курсач, лабораторна робота, скачать реферат, магістерська, дипломна
Просмотров: 912 | Загрузок: 21 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно