Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Воскресенье, 19.05.2024


Главная » Файлы » Мои файлы

Основні види та особливості зміст екологічних правовідносин:співвідношення правових і технічних норм у врегулюванні екологічних правовідноси
[ Скачать с сервера (110.0 Kb) ] 31.12.2017, 03:15
Екологічними правовідносинами слід вважати суспільні відносини, що виникають у сфері взаємодії людини і суспільства з навколишнім природним середовищем та врегульовані нормами екологічного права, згідно з якими вони наділені відповідними суб’єктивними правами та на них покладені певні юридичні обов’язки.
Природоохоронні правовідносини охоплюють відносини щодо охорони природних об’єктів та їх ресурсів, природних ландшафтів і об’єктів природно-заповідного фонду, курортних територій та їх природних лікувальних ресурсів, природних оздоровчих об’єктів і рекреаційних територій, існуючих екосистем та утворених природних комплексів тощо.
Правовідносини з природокористування, як правило носять комплексний характер і мають чіткий прояв, обумовлений конкретністю об’єктного визначення: земельні, водні, лісові, гірничі, флористичні, фауністичні, тощо.
Правовідносини із забезпечення екологічної безпеки складають відносини стосовно попередження та уникнення погіршення екологічної ситуації у певній місцевості і в країні в цілому.
Антропоохоронні правовідносини включають відносини щодо охорони життя і здоровя людини від впливу стихійних сил та природних явищ, а також самої людини у природному середовищі від негативних наслідків природних явищ.
Управлінські правовідносини у сфері охорони довкілля об’єднують групу відносин щодо здійснення спостереження за станом довкілля, дослідження кількісних і якісних змін, що відбуваються у природному середовищі, здійснення контролю за якістю довкілля, організації та проведення екологічної експертизи, прогнозування, програмування та інформування щодо змін у природньому середовищі, здійснення розподілу та перерозподілу природних обертів та їх ресурсів між природо користувачами або вилучення природних об’єктів з користування.
1)За характером участі кола суб'єктів в екологічних правовідносинах їх можна класифікувати на загальніша спеціальні.
У загальних екологічних правовідноси¬нах коло їх учасників не обмежено. У спеціальних екологічних правовідносинах коло їх учасників завжди визначено.
2)Екологічні правовідносини можна поділяти на матеріальні та процесуальні. Матеріальні правовідносини виникають і реалізуються на основі норм матері¬ального права, які безпосередньо регулюють певні відносини шляхом надання їх учасникам відповідних прав та обов'язків. Процесуальні правовідносини ви¬никають і реалізуються на підставі норм процесуального права і носять органі¬заційний характер, тобто передбачають процедуру здійснення прав і обов'язків суб'єктами екологічних відносин.
3)В залежності від функціональної ролі екологічні правовідносини можна по¬діляти на:
• регулятивні правовідносини, які виникають і реалізуються, наприклад, на основі договорів та інших угод. Поділ: активні, що пов'язані зі здійсненням певних позитивних дій (право¬відносини оренди природних об'єктів), та пасивні,що пов'язані з дотриманням встановлених заборон (не погіршувати екологічну ситуацію).
• охоронні правовідносини, що пов'язані, на¬приклад, із застосуванням примусових заходів стосовно забезпечення охорони довкілля.
4)В залежності від складу учасників екологічні правовідносини можна поділяти:
• прості, щовиникають між двома суб'єктами (правовідносини природокорис¬тування),
• складні,що виникають між багатьма суб'єктами (правовідносини щодо охорони водного об'єкту, який використовується багатьма учасниками екологічних відносин).
Зміст екологічних правовідносин - права й обов'язки їх учас¬ників щодо використання природних об'єктів та їх ресурсів, здійснення охороні навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки.
За змісту прав і обов'язків усіх суб'єктів екологічних правовідносин можна поділити на 4 групи:
• органи державної влади і м/с, що наділені правом регулювання використання природних об'єктів та забез¬печення охорони довкілля;
• природокористувачі як носії прав і обов'язків щодо використання природних ресурсів;
• правоохоронні та правозастосовчі органи, які здійснюють нагляд за виконанням та уповноважені застосовувати вимоги чинного законодавства у екологічних правовідносинах;
• громадські об'єднання екологічного спрямування, які наділені повноваженнями здійснення громад¬ського контролю за виконанням екологічних приписів.

1. Загальні положення 1.1. Відділ містобудування, архітектури, комунального господарства та благоустрою апарату Тростянецької міської ради (далі по тексту – «уповноважений орган» або «відділ») – є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури. Уповноважений орган не є юридичною особою, є підзвітним і підконтрольним раді і підпорядковується міському голові.
1.2. Уповноважений орган здійснює керівництво у сфері містобудування та архітектури на території, підпорядкованій міській раді.
1.3. Уповноважений орган у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради, виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови і цим Положенням.
2. Основні завдання уповноваженого органу
2.1. Забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на території Тростянецької міської ради.
2.2. Аналіз стану містобудування на території Тростянецької міської ради, організація розроблення, проведення експертизи і подання на затвердження в установленому порядку генерального плану та іншої містобудівної документації.
2.3. Координація діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку і забудови на території міської ради, вдосконалення сфери життєдіяльності поліпшення архітектурного вигляду та благоустрою.
2.4. Забезпечення контролю за реалізацією генерального плану на території міської ради, здійсненням її комплексної забудови, за якістю забудови та благоустрою жилих районів, виробничої та інших зон.
2.6. Здійснення державного контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудування, державних стандартів, норм і правил.
2.7. Участь в роботі, пов’язаної з прийняттям в експлуатацію завершених будівництвом об’єктів в порядку, встановленому законодавством.
2.8. Вирішення питань розвитку містобудування, архітектури, благоустрою на підставі принципів залучення архітектурно-містобудівної ради для професійного колегіального розгляду та обговорення містобудівних, архітектурних та інженерних проектних рішень об’єктів архітектури та містобудування.
2.9. Залучення художників-монументалістів, скульпторів та дизайнерів для спільної діяльності з метою досягнення синтезу архітектури та образотворчого мистецтва.
3. Функції уповноваженого органу
Відповідно до покладених на нього завдань уповноважений орган:
3.1. Бере участь у реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, подає до міської ради пропозиції з цих питань.
3.2. Готує пропозиції до програм соціально-економічного розвитку міста та проектів місцевого бюджету і подає їх на розгляд міської ради.
3.3. Організовує розроблення всіх видів містобудівної документації населених пунктів на території міської ради і проведення її експертизи.
3.4. Розглядає у випадках, встановлених законодавством, пропозиції суб’єктів містобудування щодо визначення території, вибору, вилучення (викупу), приватизації та надання земель для містобудівних потреб згідно з містобудівною документацією, розглядає та подає до міської ради висновки з цих питань, забезпечує контроль за використанням і забудовою території населених пунктів міської ради, а також можливість провадження на них запланованої містобудівної діяльності.
3.5. Видає замовникам - забудовникам у встановленому порядку містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, інші вихідні дані на проектування об’єктів містобудування (будівництво нових об’єктів, реконструкція, капітальний ремонт, впорядкування існуючих об’єктів містобудування, розширення та технічне переоснащення підприємств).
3.6. Готує за участю органів земельних ресурсів, охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів подає до виконавчого комітету міської ради висновки, які містять пропозиції щодо доцільності (недоцільності) внесення змін до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, місцевих правил забудови, містобудівної документації для розміщення об’єктів містобудування, реконструкції житлово-цивільних, виробничих, інженерно-транспортних та інших. Розглядає і погоджує проекти всіх будівель та споруд на підвідомчій території.
3.7. Надає забудовникам будівельні паспорти на будівництво індивідуальних житлових будинків і господарських будівель, погоджує проекти забудови і благоустрою земельних ділянок, житлових будинків і господарських будівель.
3.8. Організовує проведення в установленому порядку архітектурних та містобудівних конкурсів.
3.9. Приймає рішення про стадійність проектування, доцільність розроблення ескізних проектів, застосування індивідуальних та типових проектів будинків і споруд, необхідність внесення змін до цих проектів.
3.10. Здійснює державний контроль за якістю будівництва та реконструкцій, бере участь в прийнятті в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів житлово-громадського, виробничого і невиробничого призначення.
3.11. Погоджує і затверджує містобудівні обгрунтування у встановленому порядку.
3.12. Сприяє впровадженню у проектах об’єктів архітектури прогресивних архітектурно-планувальних, конструктивних та інженерно-технічних рішень, що забезпечують ресурсозбереження, здійсненню перебудови і переорієнтації виробничої будівельної бази на спорудження житла з використанням ресурсоощадних технологій та конструкцій, місцевих будівельних матеріалів
3.13. Приймає в межах своєї компетенції рішення з усіх питань архітектури та містобудування на підвідомчій території, які є обов’язковими для виконання державними підприємствами, організаціями та установами, орендними, акціонерними товариствами, господарськими організаціями (об’єднаннями), громадськими та релігійними організаціями, іншими організаціями, іноземними та спільними юридичними особами, а також громадянами України та інших держав.
3.14. Здійснює в установленому порядку державний контроль за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій.
3.15. Створює і веде архів містобудівної документації.
3.16. Забезпечує контроль за ходом та порядком виконання робіт в місцях проходження інженерних комунікацій на території міста та відновлення благоустрою після закінчення цих робіт.
3.17. Забезпечує оприлюднення шляхом опублікування у засобах масової інформації, а також на офіційному веб-сайті міської ради: - прийнятих виконавчим комітетом міської ради рішень щодо розроблення та затвердження містобудівної документації; - розроблених та погоджених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації; - результатів громадського обговорення. Забезпечує доступ громадськості до цієї інформації, організовує її громадське обговорення.
3.18. Сприяє діяльності місцевих організацій творчих спілок у сфері містобудування та архітектури.
3.19. Забезпечує в установленому порядку своєчасний розгляд заяв, звернень і скарг громадян, інших суб’єктів містобудування з питань, що належать до його компетенції, та вживає відповідних заходів. Розробляє заходи по благоустрою міста, координує роботу підприємств в плані дотримання санітарного стану на території міста, здійснює контроль за станом навколишнього середовища, озелененням міста, створення місць відпочинку громадян.
3.20 Здійснює оцінку якості та утримання житлового фонду і обслуговування населення, організовує обстеження житлово-комунального господарства з метою встановлення їх технічного стану і відповідності вимогам науково-технічного прогресу.
3.21. Бере участь в розгляді планів забудови міста і видає по них пропозиції; здійснює в установленому порядку контроль за виконанням робіт по благоустрою території міста, будівництву, капремонту і реконструкції об’єктів житлово-комунального господарства.
3.22. Проводить підготовку та організаційну роботу по замовленню проектно-кошторисної документації на будівництво об’єктів згідно плану соціально-економічного розвитку міста та бере участь в заключенні договорів з підрядними організаціями по виконанню робіт по благоустрою території міста, будівництву, ремонту і реконструкції житлово-комунального господарства.
3.23. Здійснює контроль за виконанням підприємствами житлово-комунального господарства законодавства про охорону праці.
3.24. Забезпечує у місті дотримання законності та праворядку, забезпечує взаємодію з Тростянецьким громадським формуванням з охорони громадського порядку.
3.25. Організовує доведення загально-обов‘язкових рішень виконкому, сесій міської ради з питань, які належать до компетенції відділу, до населення, підприємств, організацій закладів міста.
3.26. Вирішує питання землеустрою, віднесені до компетенції міської ради.
3.27. Щомісячно звітує про використання електроенергії, води, газу, тепла, веде облік використання матеріалів міської ради на благоустрій, будівництво, капремонт та реконструкцію об’єктів житлово-комунального господарства.
3.28. Організовує своєчасний розгляд і прийняття рішень по пропозиціях і скаргах громадян міста, розробляє заходи по усуненню недоліків, які викликали скарги.
3.29. Сприяє діяльності комісій міської ради та бере в них участь.
3.30. Здійснює роботу по затвердженню маршрутів та графіків руху місцевого пасажирського транспорту незалежно від форм власності.
3.31. Забезпечує питання захисту прав споживачів з проведенням перевірок за додержанням законодавства щодо захисту прав споживачів у суб’єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, в тому числі ресторанного господарства.
3.32. Розробляє і вносить пропозиції до міської ради про розподілення матеріально-технічних ресурсів між підприємствами і установами житлово-комунального господарства, виділені в централізованому порядку.
3.33. Організовує прийняття безгоспних об’єктів житлово-комунального господарства на баланс міської ради.
3.34. Звітує про роботу відділу перед міською радою, виконкомом, міським головою і його заступником.
4. Права уповноваженого органу Уповноважений орган має право:
4.1. Одержувати в установленому порядку від інших виконавчих органів міської ради, підприємств, установ і організацій інформацію, документи та інші матеріали, а від міських органів державної статистики – безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.2. Залучати спеціалістів підрозділів виконавчих органів міської ради, підприємств, установ і організацій, об‘єднань, громадян (за погодженням з їхніми керівниками) до розгляду питань, що належать до його компетенції.
4.3. Порушувати перед відповідними державними органами питання про притягнення в установленому порядку до адміністративної і кримінальної відповідальності осіб, що винні в самовільному будівництві, порушенні містобудівної дисципліни, правил благоустрою міста, діючого законодавства в галузі будівництва та архітектури, а також керівників підприємств, установ і організацій, на території яких здійснено правопорушення.
4.5. Порушувати перед відповідними державними органами питання зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об’єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу
4.6. Вносити пропозиції про вилучення ліцензій на право проектування, будівництва та випуску будівельної продукції у проектних та виробничих організацій, що виконують роботи з порушеннями діючого законодавства, містобудівних екологічних та інших нормативних вимог.
4.7. Створювати в необхідних випадках постійні або тимчасові творчі колективи проектувальників та експертні групи із залученням до роботи в них на договірних засадах архітекторів та інших спеціалістів.
5. Структура
Структура відділу затверджується сесією міської ради. До складу відділу входять: - начальник відділу; - спеціаліст І категорії у справах захисту прав споживачів; - спеціаліст І категорії з питань містобудування та архітектури; - спеціаліст І категорії з питань благоустрою, охорони навколишнього природного середовища та озеленення; - спеціаліст І категорії з питань забезпечення законності і правопорядку; - спеціаліст І категорії – землевпорядник.
6. Організація роботи відділу
6.1 Відділ очолює начальник відділу. У разі відсутності обов’язки начальника відділу виконує працівник відділу, на якого розпорядженням міського голови покладено виконання обов’язків начальника відділу.
6.2 Працівники відділу призначаються на посаду за результатами конкурсного відбору і звільняються з посади міським головою.
6.3 Організація роботи відділу здійснюється згідно планів роботи відділу, які погоджуються заступником міського голови.
6.4 Відділ взаємодіє з іншими відділами апарату міської ради, використовує у своїй роботі підготовлені ними статистичні та оперативні відомості. 6.5 Інформує громадськість про діяльність відділу через ЗМІ.
7 . Заключні положення.
7.1. Уповноважений орган у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з структурними підрозділами міської ради, також з підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян.
7.2. Дане Положення розроблено на підставі Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України «Про архітектурну діяльність», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», інших нормативних документів.
!!!!!!!!!!!!!!))))))

Невиконання законних вимог посадових осіб органів охорони культурної спадщини щодо усунення порушень вимог законодавства про охорону культурної спадщини або створення перешкод для їх діяльності відповідно до статті 188-33 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» тягнуть за собою накладання штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн).

П О Л О Ж Е Н Н Я
про Департамент будівництва, містобудування та архітектури Вінницької обласної державної адміністрації
(нова редакція)

1. Департамент будівництва, містобудування та архітектури Вінницької обласної державної адміністрації (далі – Департамент) є структурним підрозділом облдержадміністрації, підпорядковується голові облдержадмі-ністрації, підзвітний і підконтрольний Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі – Мінрегіон України) з питань, що належать до його компетенції.
Департамент виконує функції замовника будівництва об’єктів житлово-комунального і соціального призначення на території області, є уповноваженим органом містобудування та архітектури, органом охорони пам’яток культурної спадщини – об’єктів архітектури і містобудування, які знаходяться на балансі Департаменту.
Департамент є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та зобов’язань управління капітального будівництва Вінницької обласної державної адміністрації і управління містобудування та архітектури Вінницької обласної державної адміністрації.

2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.

3. Основними завданнями Департаменту є:

1) забезпечення реалізації державної політики у галузі будівництва, у сфері містобудування та архітектури на території області;

2) виконання завдань з будівництва, реконструкції, ремонту та реставрації житлових будинків, об'єктів освіти, охорони здоров'я, зв'язку, транспорту, торгівлі, громадського харчування, культурно-побутового й іншого призначення та ефективного використання капітальних вкладень, що спрямовуються на цю мету;

3) сприяння впровадженню у будівництво прогресивних проектних рішень, нових будівельних матеріалів, конструкцій та виробів;

4) реалізація державної політики щодо забезпечення житлом відповідних категорій громадян згідно з чинним законодавством;

5) забезпечення дотримання законодавства у галузі будівництва, в сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил при розробленні та реалізації затвердженої містобудівної документації.

4. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, розпоряджень голови облдержадміністрації, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;

4) аналізує стан та тенденції соціально-економічного і культурного розвитку у будівельній галузі області та вживає заходів до усунення недоліків;

5) бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку області;

6) вносить пропозиції щодо проекту обласного бюджету;

7) забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів;

8) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;

9) розробляє проекти розпоряджень голови облдержадміністрації, у визначених законом випадках – проекти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;

10) бере участь у погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

11) бере участь у розробленні проектів розпоряджень голови облдержадміністрації, проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
12) бере участь у підготовці звітів голови облдержадміністрації для їх розгляду на сесії обласної Ради;

13) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові облдерж-адміністрації;

14) в межах своєї компетенції та повноважень забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

15) готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

16) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;

17) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;

18) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

19) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законодавством повноважень;

20) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;

21) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;

22) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

23) забезпечує виконання робіт з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів, містобудівної документації, топографо-геодезичних матеріалів;

24) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

25) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
26) забезпечує захист персональних даних;

27) сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку відповідної території у межах своїх повноважень;
28) готує пропозиції з питань розвитку будівництва і подає їх на розгляд облдержадміністрації;

29) розробляє на основі пропозицій структурних підрозділів облдержадміністрації поточні й перспективні програми капітального будівництва, складає переліки проектів будов, титульні списки будов та проектно-вишукувальних робіт і подає їх на затвердження в установленому порядку;

30) здійснює фінансування будівництва та придбання житла для громадян, які згідно з чинним законодавством мають право на його отримання та виконує функції замовника будівництва цих об'єктів;

31) забезпечує в установленому порядку своєчасне і в повному обсязі фінансування проектно-вишукувальних робіт і будівництва об'єктів відповідно до титульних списків будов та укладених договорів;

32) розміщує замовлення на проектно-розвідувальні роботи, укладає з проектними і розвідувальними організаціями договори на розроблення проектно-кошторисної документації та здійснення ними авторського нагляду за будівництвом;

33) здійснює передачу в установлені терміни проектним або розвідувальним організаціям завдань на проектування, вихідних даних та інших документів, необхідних для виконання проектних і розвідувальних робіт та розроблення проектно-кошторисної документації;

34) приймає і перевіряє комплектність одержаної від проектних або розвідувальних організацій проектно-кошторисної та іншої документації, забезпечує в установленому порядку проведення державної експертизи цієї документації, її погодження і затвердження та передає цю документацію будівельним організаціям;

35) розміщує замовлення на капітальне будівництво, укладає з будівельними організаціями відповідні договори, разом з підрядними організаціями визначає і погоджує ціни на будівництво об'єктів відповідно до діючих нормативних актів;

36) одержує дозвільні документи на виконання будівельно-монтажних робіт;

37) забезпечує підготовку геодезичної основи для будівництва;
38) забезпечує будівництво технологічним, енергетичним, електротехнічним та іншим устаткуванням, апаратурою, матеріалами, поставку яких згідно з договором покладено на замовника;

39) здійснює розрахунки з постачальниками за устаткування і матеріали замовника, проводить передмонтажну ревізію устаткування, що знаходиться на складах понад нормативний термін зберігання;
40) передає будівельній організації будівельний майданчик, устаткування, що підлягає монтажу, апаратуру і матеріали, забезпечення якими покладено на замовника;

41) передає будівельній організації, у погоджені нею терміни, документи про дозвіл відповідних органів на:
виконання будівельно-монтажних робіт;
відведення земельної ділянки під будівництво;
проведення робіт у зоні повітряних ліній електропередачі та ліній зв'язку, ділянок залізниць, що експлуатуються, або в смузі відчуження залізниць, а також на розкриття шляхових покриттів;
проведення робіт у місцях, де проходять підземні комунікації, з передачею будівельній організації схем таких комунікацій (кабельних, газових, водопровідних, каналізаційних тощо), розміщених на території будівельного майданчика;
користування під час проведення будівельних робіт у населених пунктах електроенергією, газом, водою, парою від існуючих джерел відповідно до проекту організації робіт;
вирубування лісу і пересадження дерев;
перенесення з будівельного майданчика магістральних ліній електропередачі, залізничних колій, мереж водопроводу, каналізації, газо- і нафтопроводів, ліній зв'язку та інших споруд, що перешкоджають будівництву на відведеному майданчику, в терміни, передбачені в особливих умовах до договору;

42) здійснює технічний нагляд за будівництвом, контроль за відповідністю обсягів та якості виконаних робіт проектам, технічним умовам і стандартам;

43) погоджує з відповідними організаціями питання, пов'язані з установкою вантажопідйомних пристроїв, устаткування та апаратів, що працюють під тиском, забезпечує випробування зазначених технічних засобів;

44) забезпечує виконання пусконалагоджувальних робіт і підготовку об'єктів до експлуатації;
та функції у сфері містобудування та архітектури, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами;
72) є органом охорони пам’яток культурної спадщини – об’єктів архітектури і містобудування, які знаходяться на балансі Департаменту, використовує спеціальний фонд державного бюджету, що формується для цієї мети із надходжень від використання пам’яток архітектури, облікованих на балансі Департаменту;

73) здійснює підготовку рішень щодо планування території на регіональному рівні;

74) здійснює інші передбачені законом повноваження.

5. Департамент має право:

1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів облдержадміністрації, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, а від місцевих органів державної статистики безоплатно статистичні дані необхідні для виконання покладених на нього завдань;



З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про охорону культурної спадщини

Цей Закон регулює правові, організаційні, соціальні та
економічні відносини у сфері охорони культурної спадщини з метою
її збереження, використання об'єктів культурної спадщини у
суспільному житті, захисту традиційного характеру середовища в
інтересах нинішнього і майбутніх поколінь.

Об'єкти культурної спадщини, які знаходяться на території
України, охороняються державою.

Охорона об'єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних
завдань органів державної влади та органів місцевого
самоврядування.
( Преамбула в редакції Закону N 2245-IV ( 2245-15 ) від
16.12.2004 )

Р о з д і л I

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Визначення термінів

У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому
значенні:

культурна спадщина - сукупність успадкованих людством від
попередніх поколінь об'єктів культурної спадщини;

об'єкт культурної спадщини - визначне місце, споруда
(витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними
рухомі предмети, а також території чи водні об'єкти (об'єкти
підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні,
природно-антропогенні або створені людиною об'єкти незалежно від
стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з
археологічного, естетичного, етнологічного, історичного,
архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і
зберегли свою автентичність; { Абзац третій частини першої статті
1 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2947-VI ( 2947-17 )
від 13.01.2011 }

нерухомий об'єкт культурної спадщини - об'єкт культурної
спадщини, який не може бути перенесений на інше місце без втрати
його цінності з археологічного, естетичного, етнологічного,
історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього
погляду та збереження своєї автентичності;

рухомі предмети, пов'язані з нерухомими об'єктами культурної
спадщини, - елементи, групи елементів об'єкта культурної спадщини,
що можуть бути відокремлені від нього, але складають з ним єдину
цілісність, і відокремлення яких призведе до втрати археологічної,
естетичної, етнологічної, історичної, архітектурної, мистецької,
наукової або культурної цінності об'єкта;

пам’ятка культурної спадщини (далі - пам’ятка) - об’єкт
культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих
пам’яток України, або об’єкт культурної спадщини, який взято на
державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання
чинності цим Законом, до вирішення питання про включення
(невключення) об’єкта культурної спадщини до Державного реєстру
нерухомих пам’яток України; { Абзац шостий статті 1 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 574-VI ( 574-17 ) від 23.09.2008; в
редакції Закону N 2073-VIII ( 2073-19 ) від 25.05.2017 }

охорона культурної спадщини - система правових,
організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних,
інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове
вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання
руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження,
утримання, відповідного використання, консервації, реставрації,
ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об'єктів
культурної спадщини;

предмет охорони об'єкта культурної спадщини - характерна
властивість об'єкта культурної спадщини, що становить його
історико-культурну цінність, на підставі якої цей об'єкт
визнається пам'яткою;

зони охорони пам'ятки (далі - зони охорони) - встановлювані
навколо пам'ятки охоронна зона, зона регулювання забудови, зона
охоронюваного ландшафту, зона охорони археологічного культурного
шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання;

історичне населене місце - населене місце, яке зберегло
повністю або частково історичний ареал і занесене до Списку
історичних населених місць України;

історичний ареал населеного місця - частина населеного місця,
що зберегла об'єкти культурної спадщини і пов'язані з ними
розпланування та форму забудови, які походять з попередніх
періодів розвитку, типові для певних культур або періодів
розвитку;

традиційний характер середовища - історично успадкований
вигляд та об'ємно-просторова структура історичного населеного
місця;

виявлення об'єкта культурної спадщини - сукупність
науково-дослідних, пошукових заходів з метою визначення наявності
та культурної цінності об'єкта культурної спадщини;

дослідження - науково-пошукова, науково-практична діяльність,
спрямована на одержання нової інформації про об'єкти культурної
спадщини, історичні населені місця, традиційний характер
середовища, який є типовим для певних культур або періодів
розвитку;

консервація - сукупність науково обґрунтованих заходів, які
дозволяють захистити об'єкти культурної спадщини від подальших
руйнувань і забезпечують збереження їхньої автентичності з
мінімальним втручанням у їхній існуючий вигляд;

музеєфікація - сукупність науково обґрунтованих заходів щодо
приведення об'єктів культурної спадщини у стан, придатний для
екскурсійного відвідування;

пристосування - сукупність науково-дослідних, проектних,
вишукувальних і виробничих робіт щодо створення умов для сучасного
використання об'єкта культурної спадщини без зміни притаманних
йому властивостей, які є предметом охорони об'єкта культурної
спадщини, в тому числі реставрація елементів, які становлять
історико-культурну цінність;

реабілітація - сукупність науково обґрунтованих заходів щодо
відновлення культурних та функціональних властивостей об'єктів
культурної спадщини;

ремонт - сукупність проектних, вишукувальних і виробничих
робіт, спрямованих на покращення технічного стану та підтримання в
експлуатаційному стані об'єкта культурної спадщини без зміни
властивостей, які є предметом охорони об'єкта культурної спадщини;

реставрація - сукупність науково обґрунтованих заходів щодо
укріплення (консервації) фізичного стану, розкриття найбільш
характерних ознак, відновлення втрачених або пошкоджених елементів
об'єктів культурної спадщини із забезпеченням збереження їхньої
автентичності;

зміна об'єкта культурної спадщини - дії, що призводять чи
можуть призвести до часткового або повного зникнення предмета
охорони об'єкта культурної спадщини;

щойно виявлений об'єкт культурної спадщини - об'єкт
культурної спадщини, який занесено до Переліку об'єктів культурної
спадщини відповідно до цього Закону. { Статтю 1 доповнено абзацом
двадцять другим згідно із Законом N 2518-VI ( 2518-17 ) від
09.09.2010 }
{ Стаття 1 в редакції Закону N 2245-IV ( 2245-15 ) від
16.12.2004 }

Стаття 2. Класифікація об'єктів культурної спадщини

1. За типами об'єкти культурної спадщини поділяються на:

споруди (витвори) - твори архітектури та інженерного
мистецтва, твори монументальної скульптури та монументального
малярства, археологічні об'єкти, печери з наявними свідченнями
життєдіяльності людини, будівлі або приміщення в них, що зберегли
автентичні свідчення про визначні історичні події, життя та
діяльність відомих осіб;

комплекси (ансамблі) - топографічно визначені сукупності
окремих або поєднаних між собою об'єктів культурної спадщини;

визначні місця - зони або ландшафти, природно-антропогенні
витвори, що донесли до нашого часу цінність з археологічного,
естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного,
мистецького, наукового чи художнього погляду.

2. За видами об'єкти культурної спадщини поділяються на:

археологічні - рештки життєдіяльності людини (нерухомі
об'єкти культурної спадщини: городища, кургани, залишки
стародавніх поселень, стоянок, укріплень, військових таборів,
виробництв, іригаційних споруд, шляхів, могильники, культові місця
та споруди, їх залишки чи руїни, мегаліти, печери, наскельні
зображення, ділянки історичного культурного шару, поля давніх
битв, а також пов'язані з ними рухомі предмети), що містяться під
земною поверхнею та під водою і є невідтворним джерелом інформації
про зародження і розвиток цивілізації;

історичні - будинки, споруди, їх комплекси (ансамблі), окремі
поховання та некрополі, місця масових поховань померлих та
померлих (загиблих) військовослужбовців (у тому числі іноземців),
які загинули у війнах, внаслідок депортації та політичних репресій
на території України, місця бойових дій, місця загибелі бойових
кораблів, морських та річкових суден, у тому числі із залишками
бойової техніки, озброєння, амуніції тощо, визначні місця,
пов'язані з важливими історичними подіями, з життям та діяльністю
відомих осіб, культурою та побутом народів;
Категория: Мои файлы | Добавил: opteuropa | Теги: дипломна, доповідь з права, скачать реферат, курсовая работа, курсач, магістерська, КОНТРОЛЬНА, скачати доповідь, лабораторна робота, курсова
Просмотров: 932 | Загрузок: 12 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно