Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Среда, 15.05.2024


Главная » Файлы » Полезно знать » Полезно знать

Фінанси
[ Скачать с сервера (53.5 Kb) ] 24.01.2013, 10:48
Фонди
Бюджет
Місцевий бюджет
Фонди соціального прямування
Пенсійний фонд
Об’єкти фінансів – грошові фонди, тобто відокремленні грошові кошти з цільовим призначенням
фінанси – грошові відносини як правило без еквівалентного характеру
Публічні фонди:
Централізовані  - створюються при безпосередній участі держави, яка використовує ці фонди в якості мат-фін бази для виконання своїх завдань та функцій
Децентралізовані – створюються в окремих галузях господарства, на підприємствах, установах незалежно від форми власності. Порядок надходження та використання де центр фондів визначається суб’єктам(власниками), що створили ці фонди
Розмір ставки податків  однаковий – 17%
Діє механізм розподілу, перерозподілу грошових коштів.
Фін діяльність держави – урегульована нормами права діяльність держави та її органів щодо формування, розподілу, використання публічних фондів, коштів необхідних для покриття витрат, по виконанню основних завдань та функцій, що стоять перед державою та місцевим самоврядуванням
Завдання суб’єктів  фінансової діяльності :
Формування публічних фондів
Розподіл коштів публічних фондів
Використання коштів публічних фондів
Державний і місцевий контроль  за фін діяльність суб’єктів грошово-кредитних відносин
Емісія грошових знаків
Принципи за якими здійснюється фін діяльність: основні, галузеві
Методи фінансової діяльності  - способи та засоби реалізації фін діяльності, закріплені на законодавчому рівні. Вибір того чи іншого методу залежить від того  про який етап фін діяльності йдеться.:
Основний метод – держава в односторонньому порядку визначає види податків, зборів, визначає їх розмір, строки сплати, чітко окреслює коло платників, визначає заходи впливу на неплатників.
Добровільний метод
Фінансування передбачає безповоротне безоплатне передання грошей однією особою іншій
Кредитування – використання коштів фонду на умовах повернення на умовах платності та строковості.
Фінансова система
Кожна ланка фін системи є сукупністю певних  фін відносин направлених на формування чи використання коштів того чи іншого фонду.
Фінансова система – сукупність та взаємозв’язок різних фінансових інститутів(ланок) об’єднаних рисами спільності форм та методів, формування, розподілу та використання грошових фондів, а також їх правового регулювання.
Фінансова система – сукупність державних органів, наділених певними повноваженнями в сфері фін регулювання.
Фінансова система:
1. Бюджетні фонди: державні та місцеві.
2. Публічні позабюджетні цільові фонди: пенсійний фонд України, фонди соцстраху, фонд гарантування вкладів фізичних осіб(«Про систему гарантування вкладів фіз. осіб»)
3. Децентралізовані фонди
4. Держане обов’язкове страхування
5. Недержавні пенсійні фонди.
6. Фонди державних кредитних установ: Ощадбанк
Органи що здійснюють нагляд за фінансової діяльністю:
В залежності від обсягу та змісту повноважень розрізняють:
1. Органи, що здійснюють загальне керівництво фін діяльністю(ВРУ, КМУ, ПУ, місцеві державні адміністрації)
2. Органи, які створені спеціально для керівництва фінансовою діяльністю(міністерство фінансів, державна податкова служба, Національний банк України, державна казначейська служба, державна фінансова інспекція)
Повноваження ВРУ:
Затвердження державного бюджету, бюджетну систему, систему оподаткування, статус національної валюти, порядок утворення, погашення державного внутрішнього та зовнішнього боргу, порядок додаткового випуск державних цінних паперів (виключно законом)
Надання згоди на одержання державних кредитів від інших держав тощо.

КМУ:
o Виконує держаний бюджет
o Подає до ВРУ звіт про виконання держбюджету.
o Приймає рішення про використання резервного фонду держаного бюджету.
o Обслуговує державний борг
o Приймає рішення про випуск облігацій
Місцеві органи виконавчої влади(ст. 18 ЗУ « Про місцеві держадміністрації»)
ЗУ «Про місцеве самоврядування» - ст. 28
o Затверджують місцеві бюджети
o Заслуховують звіти про виконання бюджету
Національний банк України очолює банківську систему України з 29 травня 1999. Центральний банк України. Функції:
1. Забезпечення стабільності грошової одиниці України
2. Визначення та проведення грошової політики
3. Монопольне здійснення емісії національної валюти.
4. Ведення держаного реєстрування
5. Встановлення правил проведення банківської діяльності
6. Здійснення ліцензування банківської діяльності
Міністерство фінансів України – центральний орган виконавчої влади, підпорядковується КабМіну. Функції:
1. Розроблення проведення єдиної державної фінансової політики України
2. Розроблення стратегії щодо внутрішніх та зовнішніх запозичень держави
3. Погашення та обслуговування державного боргу
4. Розроблення проекту державного бюджету, прогноз зведеного бюджету.
5. Контроль за виконанням бюджету, підготовка звіту виконання бюджету.
6. Здійснення ефективного виконання бюджету, здійснення санкцій.
Державна казначейська служба(13 квітня 2011 – Положення про казначейську службу)
Функції:
1. Здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів державного кошту
2. Здійснює повернення надмірно або помилково направлені в бюджет.
3. Штрафи за фінансові порушення
4. Здійснює розподіл між державним та місцевим бюджетами.
Указ Президента – Положення «Про державну податкову службу України»
Органи держаної податкової служби забезпечують здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, за правильністю та своєчасністю виплати податків, зборів, контролює застосування санкцій до неплатників податків.
Державна фінансова інспекція
Положення «Про державну фінансову інспекцію» Фінансовий контроль згідно з положенням «Про контрольну ревізійну службу»
Центральний орган виконавчої влади, підпорядковується МінФіну. Забезпечує реалізації держаної політики у сфері фінансового контролю.
Поняття фінансового права
1. Предмет та метод фінансового права
2. Джерела фінансового права
3. Наука фінансового права
Предмет фінансового права – сукупність суспільних відносин, які виникають в процесі здійснення фінансової діяльності держави, органів місцевого самоврядування
Риси відносин які підпадають під предмет фін права:
Вони складаються в сфері діяльності держави чи органів місцевого самоврядування
Безпосереднім приводом для виникнення таких відносин є діяльність держави(місцевого самоврядування) щодо створення та використання публічних фондів.
Об’єкт цих відносин завжди гроші або грошовий обов’язок, пов'язаний зі створенням або використання грошових фондів.
Відносини, які виникають між ВРУ та центральними органами виконавчої влади з приводу затвердження та реалізації бюджетів, НБУ та комерційними банками щодо здійснення банківської політики, між органами контролю податків та платниками.
Метод правового регулювання – сукупність характерних для фін права способів впливу на суб’єктів фін права
Фінансове право як галузь права є сукупністю норм, що регулюють суспільні відносини з приводу формування, розподілу та використання грошових публічних фондів, необхідних державі, місцевому самоврядуванню для виконання завдань та функцій.
Система фінансового права – внутрішній розподіл норм по окремим фінансово-правовим інститутам, підгалузям відповідно до особливостей фінансових відносин, які регулюються цими нормами.
Джерела фінансового права
Джерела фінансового права – різноманітні форми встановлення та вираження норм щодо мобілізації, розподілу та використання коштів публічних фондів, що видаються компетентними органами державної влади та місцевого самоврядування та складають певну систему, мають загальнообов’язковий нормативний загальновідомий ієрархічний характер. Види:
1. НПА:
Конституція України
Закони: загальні(ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні») та спеціальні (ЗУ «Про бюджет»)
Декрети.
Постанови Національного банку.
Акти органів АРК
2. Судовий прецедент відображений у рішеннях КСУ, Європейського суду з питань прав людини.
3. Нормативно-правовий договір (тільки в теорії).


Поняття фінансово правової норми та Ф-П відносин

Ф-П норма – встановлена державою правило поведінки сторін з приводу формування, розподілу та використання державою, органами місцевого самоврядування публічних фондів. Норми за ступенем категоричності є імперативними. 
Особливість Ф-П норми полягає в тому, що імперативність виражена в категоричній формі. 
Категоричність Ф-П норми визначається наступними рисами:
1. Ф-П норма містить категоричний припис здійснити якусь дію або утриматися від певних дій.
2. Учасники Ф-П відносин не можуть самі змінити припис та умови його застосування.
3. Категоричність Ф-П норми може виявлятися в наступних формах:
У формах владного припису, що виключає можливість змінювати умови та характер застосування припису самими учасниками відносин(ст. 12.3.7 Податкового Кодексу)
Імперативність поєднується з повноваженнями, наданих в чітко встановлених межах одній чи обом сторонам, що приймають участь у відносинах (12.2.3 ПКУ)
Залежно від диспозиції Ф-П норми поділяються на
Зобов’язуючі – встановлюють і категоричній формі обов’язок суб’єктів фінансових відносин здійснювати певні дії, направлені а формування, розподіл чи використання коштів публічних фондів(49.8 ПКУ)
Забороняючі – в категоричній формі встановлюють обов’язок суб’єкта фінансових відносин утриматися від здійснення якихось дій в сфері фінансової діяльності(24.3 БКУ)
Уповноважуючі – містять дозвіл певним органам чи посадовим особам конкретизувати припис, що містяться в Ф-П нормі. В уповноважуючих нормах категоричний характер поєднується з певними повноваженнями учасників фін відносин, але у чітко встановлених межах.

Структура Ф-П норми:
1. Гіпотеза – встановлює умови, за якими пов’язане здійснення прав та обов’язків учасниками фінансових відносин
2. Диспозиція – встановлює правило поведінки, визначає права та обов’язки учасників фінансових відносин.
3. Санкція – вказівка на негативні наслідки, що чекають на порушників приписів. 
Риси санкцій фінансового права:
Мають грошовий характер
Мають правопоновлюючий або караючий характер.
Кошти, отримані від застосування санкцій, зараховуються до бюджету
Види санкцій:
Пеня(за порушення норм податкового або валютного законодавства, в разі несвоєчасного виконання фінансового обов’язку). Встановлюється в розмірі 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на час погашення або на час встановлення боргу. Зараз ставка НБУ – 7.5%. Пеня на пеню не нараховується. Сплачується за кожний день прострочення сплати боргу Також регулюється ЗК «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» - ст. 4 – пеня застосовується в розмірі 0.3 % від суми неповернутої виручки. Виручку треба повернути в межах 180 днів з дня митного оформлення
Штраф – накладається у випадках порушення податкового законодавства, порушення норм щодо регулювання обігу готівки. Ст.. 115 ПКУ
Указ ПУ від 12.06.99 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм регулювання обігу готівки»

Санкції за порушення бюджетного законодавства:
Попередження про неналежне виконання, вимога виправити порушення   протягом 30 днів
Зупинення операцій з бюджетними коштами до 30 днів
Призупинення бюджетного асигнування(полягає у припинення повноважень та взяття бюджетного зобов’язання на відповідну суму)
Зупинення дії рішення про місцевий бюджет
Безспірне вилучення коштів з місцевого бюджету. 



Фінансові правовідносини – урегульовані НП суспільні відносини, які виникають в процесі формування, розподілу та використання публічних фондів. Розрізняють:
1. Матеріальний – фактична поведінка, самі дії учасників, в яких реалізуються права та обовязки
2. Юридичний зміст – права та обов’язки.
Особливості:
1. Один із обов’язкових учасників є держава або уповноважений орган держави та орган місцевого самоврядування, наділений владними повноваженнями.
2. Права та обов’язки суб’єктів фінансових правовідносин визначаються не договором, а безпосередньо в НПА(як правило – в ЗУ)
3. Відносини мають грошовий характер, але виникають вони тільки в результаті діяльності держави або органу місцевого самоврядування.
Класифікації фінансових правовідносин
За матеріальним змістом:
Бюджетні правовідносини
Податкові правовідносини
В галузі страхування
З приводу регулювання грошового обігу
В галузі кредиту
В галузі розрахунку
В галузі банківської діяльності
За часом дії:
Постійні
Періодичні(наприклад, бюджетні)
Разові(разові подати)
За функціями: 
Регулятивні 
Охоронні 
Юридичні факти – дії та події, які фінансово-правові норми визначають як підстави виникнення,зміни та припинення фін прав та обов’язків.
Дії: юридичні вчинки(подання скарги, виконання обов’язку, смерть платника, )  та індивідуальні акти
Суб’єкти фінансових правовідносин:
Слід відрізняти суб’єктів фін правовідносин які (реальні учасниками фін правовідносин) від суб’єктів фін права(юр та фіз. особи, які потенційно спроможні бути учасником фін правовідносин)
Суб’єкти фін правовідносин:

1. В складі суб’єктів фін правовідосин обов’язковою стороною є орган, представляє інтереси держави, тер-ної громади
2. До суб’єктів фін правовідносин можуть бути включені лише ті юр. та фіз. особи, які підпадають під поняття суб’єкт фін права
3. Наділена деліктоздатності.

Органи держ влади, Органи місцевого сам., НБУ,Бюджетні установи, громадяни

Категория: Полезно знать | Добавил: everyone | Теги: закачати тему Фінанси, диплом скачать Фінанси, тема доклада Фінанси, фінанси, скачать реферат Фінанси, курсовая Фінанси
Просмотров: 700 | Загрузок: 255 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно