Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Среда, 15.05.2024


Главная » Файлы » Полезно знать » Полезно знать

Ліквідація банків
[ Скачать с сервера (50.9 Kb) ] 15.01.2013, 23:08
У чому полягають основні законодавчі протиріччя механізму ліквідаційної процедури неплатоспроможних банків?
Загальний закон з питань неплатоспроможності «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом у статті 5 прямо передбачає застосування Закону про банки (спеціального закону) у справах про банкрутство банків. Проте глава 16 Закону України «Про банки і банківську діяльність» (Закон про банки) викладена вкрай суперечливо.
Хоча у статті 2 Закону про банки і міститься визначення неплатоспроможності банку, це абсолютно не дає кредиторам такого банку гарантій порушення справи про визнання банку неплатоспроможним, оскільки справу в суді може бути порушено лише після відкликання регулятором банківської ліцензії. У той же час, зазначений припис не узгоджується з іншим приписом цієї ж глави, за яким, при підготовці справи до розгляду, суддя має отримати або (і) Обґрунтований висновок НБУ щодо доцільності ліквідації проблемного банку або (іі) імперативне рішення НБУ про відкликання банківської ліцензії та призначення ліквідатора. Виходячи з таких приписів законодавства, фактично вбачається, що суд не може порушити справу про визнання банку неплатоспроможним без відкликання у нього банківської ліцензії. У той же час, суд повинен зробити запит до НБУ про відкликання ліцензії уже після порушення цим судом справи про визнання банку неплатоспроможним. Але це не логічно і процесуально неможливо. Така неузгодженість норм, зазвичай, ставить суди у безвихідь – оскільки єдиним можливим виходом з цієї плутанини, теоретично, може бути відповідне судове рішення суду про неможливість порушення справи про банкрутство банку за заявою кредиторів без попереднього відкликання НБУ банківської ліцензії у неплатоспроможного банку. Проте з такого судового рішення логічно випливає протиріччя – після порушення судом справи про банкрутство банку у такого суду вже немає потреби здійснювати запит до НБУ про надання обґрунтованого висновку про доцільність ліквідації такого проблемного банку і відкликання у нього ліцензії, адже ліцензію вже було відкликано при порушенні судом справи про неплатоспроможність банку.
Ліквідація банків здійснюється в порядку, визначеному Законом України „Про банки і банківську діяльність", 3У«Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» та ін.
Відповідно до п.6 ст.1 ЗУ «Про сгвфо» 6) ліквідація банку - процедура припинення банку як юридичної особи відповідно до законодавства. Будучи процедурою припинення діяльності , ліквідація банків передбачає припинення діяльності не банку як фінансової установи, а банку як юридичної особи, тобто банківська діяльність суб’єкта припиняється до початку його ліквідації. ліквідація банку - процедура припинення функціонування банку як юридичної особи відповідно до положень цього Закону та Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"
Так, Закон визанчачє критерії, за яким банк можна віднести ДО ПРОБЛЕМНИХ ТА НЕПЛАТОСПРОМОЖНИХ. Стаття 75. Віднесення банку до категорії проблемних.Національний банк України зобов’язаний прийняти рішення про віднесення банку до категорії проблемних за умови його відповідності хоча б одному з таких критеріїв:
1) банк допустив зменшення розміру регулятивного капіталу та/або нормативів капіталу банку, встановленого законом та/або нормативно-правовими актами Національного банку України, на 10 і більше відсотків протягом звітного місяця;
2) банк не виконав вимогу вкладника або іншого кредитора, строк якої настав п’ять і більше робочих днів тому;
3) системне порушення банком законодавства, що регулює питання запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
4) банк порушив вимоги законодавства щодо порядку подання та/або оприлюднення звітності, в тому числі подав Національному банку України та/або оприлюднив недостовірну звітність, що призвело до суттєвого викривлення показників фінансового стану банку;
5) систематичне незабезпечення ефективності функціонування та/або адекватності системи управління ризиками, що створює загрозу інтересам вкладників чи інших кредиторів банку.
Національний банк України має право віднести банк до категорії проблемних з інших підстав, визначених нормативно-правовими актами Національного банку України.
Рішення Національного банку України про віднесення банку до категорії проблемного є банківською таємницею.
Національний банк України має право заборонити проблемному банку використовувати для розрахунків прямі кореспондентські рахунки та/або вимагати від проблемного банку проведення розрахунків виключно через консолідований кореспондентський рахунок.

Проблемний банк у строк до 180 днів зобов’язаний привести свою діяльність у відповідність із вимогами законодавства, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України.
Проблемний банк зобов’язаний у строк до семи днів повідомити Національний банк України про заходи, які він вживатиме з метою приведення своєї діяльності у відповідність із вимогами законодавства, та на вимогу Національного банку України повідомляти його про хід виконання цих заходів.
Національний банк України протягом 180 днів з дня віднесення банку до категорії проблемних має право прийняти рішення про визнання діяльності банку такою, що відповідає законодавству, або про віднесення банку до категорії неплатоспроможних.
Національний банк України зобов’язаний не пізніше ніж через 180 днів з дня віднесення банку до категорії проблемних прийняти рішення про визнання діяльності банку такою, що відповідає законодавству, або про віднесення банку до категорії неплатоспроможних.
Стаття 76. Віднесення банку до категорії неплатоспроможних Національний банк України зобов’язаний прийняти рішення про віднесення банку до категорії неплатоспроможних у разі:
1) неприведення банком своєї діяльності у відповідність із вимогами законодавства, у тому числі нормативно-правових актів
Національного банку України, після віднесення його до категорії проблемних, але не пізніше ніж через 180 днів з дня визнання його проблемним;
2) зменшення розміру регулятивного капіталу або нормативів капіталу банку до однієї третини від мінімального рівня, встановленого законом та/або нормативно-правовими актами Національного банку України;
3) невиконання банком протягом 10 робочих днів поспіль 10 і більше відсотків своїх зобов’язань перед вкладниками та іншими кредиторами.
Національний банк України не пізніше дня, наступного за днем прийняття рішення про віднесення банку до категорії неплатоспроможних, повідомляє про це рішення Фонд гарантування вкладів фізичних осіб для вжиття ним заходів, передбачених Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" . ЯКІ ЗАХОДИ????

Національний банк України не здійснює банківський нагляд за банком, віднесеним до категорії неплатоспроможних, та перехідним банком, крім отримання звітності в установленому Національним банком України порядку.
Національний банк України поновлює банківський нагляд за банком у день отримання рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про припинення тимчасової адміністрації у зв’язку із здійсненням інвестором капіталізації банку в обсязі, що забезпечує виконання вимог нормативно-правових актів Національного банку України, у тому числі щодо економічних нормативів, та вжиття інших заходів для відновлення платоспроможності і стабільної діяльності банку.
Ст. 96 Закону України „Про банки і банківську діяльність" визначено черговість задоволення вимог кредиторів, відповідно до яких в першу чергу задовольняються, зокрема вимоги Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, що виникли в разі, визначених законодавством про гарантування вкладів фізичних осіб; у другу чергу задовольняються вимоги вкладників – фізичних осіб у частині перевищення суми, передбаченої системою гарантування вкладів фізичних осіб.
Вимоги кожної наступної черги задовольняються в міру надходження на рахунок коштів від продажу майна банку після повного задоволення вимог попередньої черги. У разі недостатності коштів, одержаних від продажу майна банкрута, для повного задоволення всіх вимог однієї черги вимоги задовольняються пропорційно сумі вимог, що належать кожному кредиторові однієї черги.
При цьому треба зазначити, що відповідно до ст. 5 Закону України „Про банки і банківську діяльність" органам державної влади і органам місцевого самоврядування забороняється будь-яким чином впливати на керівництво чи працівників банків під час виконання ними службових обов’язків або втручатися в діяльність банку за винятком випадків, передбачених законом.
1. Причини та умови ліквідації банків
Стаття 77. Відкликання банківської ліцензії та ліквідація банку
Банк може бути ліквідований:
1) за рішенням власників банку;
2) у разі відкликання Національним банком України банківської
ліцензії з власної ініціативи або за пропозицією Фонду
гарантування вкладів фізичних осіб.
Національний банк України має право відкликати банківську
ліцензію з власної ініціативи у разі, якщо:
1) виявлено, що документи, надані для отримання банківської
ліцензії, містять недостовірну інформацію;
2) банк не виконав жодної банківської операції протягом року
з дня отримання банківської ліцензії.
Національний банк України приймає рішення про відкликання у
банку банківської ліцензії та ліквідацію банку за пропозицією
Фонду гарантування вкладів фізичних осіб протягом п'яти днів з дня
отримання такої пропозиції Фонду.
Порядок відкликання банківської ліцензії у банку, що
ліквідується за ініціативою власників, визначається
нормативно-правовими актами Національного банку України. !!!!
Так, ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ 05.07.2012 Про затвердження Положення про виведення неплатоспроможного банку з ринку
3. У разі прийняття Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку з підстав, визначених частиною другою статті 77 Закону України «Про банки і банківську діяльність», Фонд здійснює ліквідацію банку у порядку, встановленому розділом V та главою 2 розділу VI Положення про виведення неплатоспроможного банку з ринку, затвердженого цим рішенням.Потрібно тут зазначити Рвшення Дирекції Фонду !!!!
Національний банк України не пізніше дня, наступного за днем прийняття рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку, повідомляє про це банк та надсилає рішення до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
Фонд гарантування вкладів фізичних осіб у день отримання рішення Національного банку України про ліквідацію банку набуває прав ліквідатора банку та розпочинає процедуру його ліквідації відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" ( 4452-17 ). Процедура ліквідації банку вважається завершеною, а банк ліквідованим з дня внесення запису про це до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Національний банк України вносить запис до Державного реєстру банків про ліквідацію банку на підставі отриманого від Фонду гарантування вкладів фізичних осіб рішення про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора.
Стаття 78. Ліквідація банку з ініціативи власників. Ліквідація банку з ініціативи власників здійснюється в порядку, передбаченому законодавством про ліквідацію юридичних осіб, у разі якщо Національний банк України після отримання рішення власників про ліквідацію банку не виявив ознак, за якими цей банк може бути віднесено до категорії проблемного або неплатоспроможного.
Власники банку мають право розпочати процедуру ліквідації банку за рішенням загальних зборів лише після надання на це згоди Національним банком України та за умови відкликання банківської ліцензії.
Якщо банк, який ліквідується за ініціативою власників, віднесено Національним банком України до категорії проблемних або неплатоспроможних, Національний банк України та Фонд гарантування вкладів фізичних осіб вживають щодо нього заходи, передбачені цим Законом та Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб".ЯКІ??????????
протягом одного місяця з дня опублікування оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, кредитори мають право заявити ліквідатору про свої вимоги до банку.
Банк може бути ліквідований:
1) з ініціативи власників банку;
2) з ініціативи Національного банку України (у тому числі за заявою кредиторів).
Ліквідація банку з ініціативи власників здійснюється в порядку, передбаченому законодавством України про господарські товариства, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом та за згодою Національного банку України.
Ліквідація банку з ініціативи Національного банку України здійснюється відповідно до цього Закону та нормативно-правових актів Національного банку України.

Категория: Полезно знать | Добавил: everyone | Теги: скачать реферат Ліквідація банків, банкрутство банка, скачать доклад Ліквідація банків, Ліквідація банків, тема Ліквідація банків
Просмотров: 1155 | Загрузок: 190 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно