Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Четверг, 25.04.2024


Главная » Файлы » Полезно знать » Полезно знать

Попит. Закон попиту
[ Скачать с сервера (72.0 Kb) ] 11.02.2014, 01:57
Функція попиту показує залежність попиту на будь-який товар або послугу від різних факторів. Індивідуальний і сукупний попит залежить від доходу і ціни даного товару. Крива попиту показує залежність попиту тільки від ціни товару, при тому, що всі інші фактори вважаються постійними. Попит визначається також іншими факторами, серед яких ціни на інші товари, насамперед на субститути і додаткові товари, а також погодні умови і зміни в моді і смаках. На попит на споживчі товари тривалого користування впливають запаси товарів такого роду на руках у споживачів: чим більше людей вже мають ці товари, тим менше охочих купувати їх.
Закон попиту — величина (об'єм) попиту зменшується у міру збільшення ціни товару. Математично це означає, що між величиною попиту і ціною існує обернено пропорційна залежність (проте не обов'язково у вигляді гіперболічно представлено формулою y=a/x). Тобто підвищення ціни викликає зниження величини попиту, зниження ж ціни викликає підвищення величини попиту. В цілому закон попиту відображає головну тенденцію — згортання об'єму закупівель зі зростанням цін на товар в умовах, коли грошові можливості покупця обмежені певною межею.
Нецінові фактори, які впливають на попит:
• рівень доходів у суспільстві;
• розміри ринку;
• мода, сезонність;
• наявність товарів-субститутів (замінників);
• інфляційні очікування.
Ефект доходу — це тільки ті зміни у споживанні, що спричинені зміною реального доходу споживача під впливом руху цін. Як було з'ясовано раніше, зрос¬тання доходу суперечливо впливає на споживання нормальних та неякісних товарів: якщо із збільшен¬ням доходу споживання нормальних товарів зростає, то споживання неякісних — зменшується.
Ефект заміщення — це тільки ті зміни у спожи¬ванні товару, які є результатом змін цін цього товару відносно цін на інші товари. Цей ефект спрацьовує однаково і щодо нормальних, і щодо неякісних това¬рів.

Взаємозамíнювані товари або послуги – товари або послуги, які задовольняють одну і ту саму потребу (чай і кава, масло і маргарин та ін.). Для цих продуктів існує пряма залежність між ціною на один із них і попитом на другий, тобто коли ціна одного продукту знижується (зростає), попит на інший продукт зменшується (збільшується).
2. Пропозиція характеризує можливість і бажання продавця (виробника) пропонувати свої товари для реалізації на ринку за певними цінами. Таке визначення змальовує пропозицію і відображає її суть з якісного боку. У кількісному плані пропозиція характеризується своєю величиною та об'ємом. Об'єм, величина пропозиції — це кількість продукту (товару, послуг), яку продавець (виробник) бажає, може і здатний згідно з наявністю або продуктивними можливостями запропонувати для продажу на ринку протягом деякого періоду часу за певної ціни. До основних нецінових детермінант пропозиції відносяться наступні: 1) ціни на ресурси; 2) технологія виробництва; 3) податки і дотації; 4) ціни на інші товари; 5) очікування зміни цін; 6) кількість продавців на ринку.
Закон пропозиції — при інших незмінних чинниках величина (об'єм) пропозиції збільшується у міру збільшення ціни на товар.
Зростання величини пропозиції товару при збільшенні його ціни обумовлене в загальному випадку тією обставиною, що при незмінних витратах на одиницю товару із збільшенням ціни росте прибуток і виробникові (продавцеві) стає вигідним продати більше товару. Реальна картина на ринку складніша за цю просту схему, але виражена у ній тенденція має місце.
Виділяють такі фактори, що змінюють пропозицію:
• Зміни в собівартості виробництва за рахунок цін на ресурси, зміни податків і дотацій, досягнень науки і техніки, нових технологій. Зниження собівартості дозволяє виробникові доставити на ринок більше товарів. Зростання собівартості призводить до протилежного результату — пропозиція знижується.
• Зміни цін на інші товари, зокрема на товари субститути.
• Індивідуальні смаки споживачів.
• Перспективні очікування виробників. При прогнозах щодо зростання цін в майбутньому виробники можуть скоротити пропозицію, щоб незабаром продати товар за вищою ціною, і навпаки, очікування падіння цін змушує виробників позбавитись товару якнайскоріше, щоб не зазнати збитків в майбутньому.
• Кількість товаровиробників безпосередньо впливає на пропозицію, оскільки чим більше постачальників товарів, тим вище пропозиція і навпаки, при зменшенні числа виробників різко скорочується пропозиція.
Зміна в пропозиції відображається в зміщенні всієї кривої пропозиції (причина: зміна однієї або кілька детермінант). Зміна величини пропозиції означає пересування з однієї точки на іншу на постійній кривій пропозиції.


3. ВЗАЄМОДІЯ ПОПИТУ І ПРОПОЗИЦІЇ - процес, який породжує формування ринкової ціни, яка задовольняє одночасно і продавця, і покупця. При наявності конкуренції на ринку існує велика кількість як покупців, так і продавців, і кожен з них планує свою діяльність незалежно від інших суб'єктів ринку. Коли ж вони зустрічаються для купівлі-продажу, то може виявитися, що багато з них не в стані реалізувати свої бажання. Наприклад, якщо кількість благ, які споживачі планують купити, перевищує кількість благ, котрі виробники бажають продати за існуючою ціною, то частина покупців' змушена буде змінювати свої плани.
Звичайно, можлива така ситуація, коли при певній ціні кількість благ, запропонованих виробниками для продажу, дорівнює тій кількості благ, яку споживачі бажають купити за певною ціною, тобто плани виробників та споживачів співпадають і їх не потрібно змінювати. В цьому випадку економісти кажуть, що ринок перебуває в стані рівноваги. Ціну, при якій величина пропозиції дорівнює величині попиту, називають рівноважною ціною, або ціною рівноваги.
Для детальнішого розгляду вищезазначених положень візьмемо дані про попит і пропозицію на олію, використані у попередніх пунктах, і зведемо їх в одну таблицю та в одну систему

Категория: Полезно знать | Добавил: everyone | Теги: контрольная работа попит, теория попит, закон попиту, Попит, скачать реферат про попит, скачать курсовую работау про Попит.
Просмотров: 933 | Загрузок: 79 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно