Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Воскресенье, 19.05.2024


Главная » Файлы » Мои файлы

З А К О Н У К Р А Ї Н И Про фермерське господарство
[ Скачать с сервера (217.5 Kb) ] 31.12.2017, 03:15
Про фермерське господарство

Розділ I

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Поняття фермерського господарства

1. Фермерське господарство є формою підприємницької
діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну
сільськогосподарську продукцію, здійснювати її переробку та
реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках,
наданих їм у власність та/або користування, у тому числі в оренду,
для ведення фермерського господарства, товарного
сільськогосподарського виробництва, особистого селянського
господарства, відповідно до закону.
{ Частина перша статті 1 в редакції Закону N 1067-VIII ( 1067-19 )
від 31.03.2016 }

2. Фермерське господарство може бути створене одним
громадянином України або кількома громадянами України, які є
родичами або членами сім'ї, відповідно до закону.

3. Фермерське господарство має найменування та може мати
печатки.
{ Частина третя статті 1 в редакції Закону N 1206-VII ( 1206-18 )
від 15.04.2014 }

4. Фермерське господарство підлягає державній реєстрації як
юридична особа або фізична особа - підприємець. Фермерське
господарство, зареєстроване як юридична особа, діє на основі
Статуту. У Статуті зазначаються найменування господарства, його
місцезнаходження, адреса, предмет і мета діяльності, порядок
формування майна (складеного капіталу), органи управління, порядок
прийняття ними рішень, порядок вступу до господарства та виходу з
нього та інші положення, що не суперечать законодавству України.
{ Частина четверта статті 1 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 1067-VIII ( 1067-19 ) від 31.03.2016 }

5. Фермерське господарство, зареєстроване як юридична особа,
має статус сімейного фермерського господарства, за умови що в його
підприємницькій діяльності використовується праця членів такого
господарства, якими є виключно члени однієї сім’ї відповідно до
статті 3 Сімейного кодексу України.

Фермерське господарство без статусу юридичної особи
організовується на основі діяльності фізичної особи - підприємця і
має статус сімейного фермерського господарства, за умови
використання праці членів такого господарства, якими є виключно
фізична особа - підприємець та члени її сім’ї відповідно до статті
3 Сімейного кодексу України. Особливості створення та діяльності
сімейного фермерського господарства без набуття статусу юридичної
особи регулюються положеннями статті 8-1 цього Закону.

Головою сімейного фермерського господарства може бути лише
член відповідної сім’ї.

Залучення сімейним фермерським господарством інших громадян
відповідно до статті 27 цього Закону може здійснюватися виключно
для виконання сезонних та окремих робіт, які безпосередньо
пов’язані з діяльністю господарства і потребують спеціальних знань
чи навичок.
{ Статтю 1 доповнено частиною п’ятою згідно із Законом N 1067-VIII
( 1067-19 ) від 31.03.2016 }

Стаття 4. Голова фермерського господарства

1. Головою фермерського господарства є його засновник або
інша визначена в Статуті особа.

2. Голова фермерського господарства представляє фермерське
господарство перед органами державної влади, підприємствами,
установами, організаціями та окремими громадянами чи їх
об'єднаннями відповідно до закону.

3. Голова фермерського господарства укладає від імені
господарства угоди та вчиняє інші юридично значимі дії відповідно
до законодавства України.

4. Голова фермерського господарства може письмово доручати
виконання своїх обов'язків одному з членів господарства або особі,
яка працює за контрактом.

Стаття 14. Права фермерського господарства та його членів

1. Фермерське господарство та його члени відповідно до закону
мають право:

а) продавати або іншим способом відчужувати земельну ділянку,
передавати її в оренду, заставу, спадщину;

б) самостійно господарювати на землі;

в) власності на посіви і насадження сільськогосподарських та
інших культур, на вироблену сільськогосподарську продукцію;

г) на відшкодування збитків;

ґ) споруджувати житлові будинки, господарські будівлі та
споруди;

д) реалізовувати вироблену сільськогосподарську продукцію на
вітчизняних ринках і поставляти на експорт;

е) інші права.

2. Порушені права власників земельних ділянок підлягають
поновленню в порядку, встановленому законом.

Стаття 15. Обов'язки фермерського господарства та його членів

1. Фермерські господарства, у власності яких є земельні
ділянки, надані їм для ведення фермерського господарства
відповідно до закону, зобов'язані:

а) забезпечувати використання земельних ділянок за їх
цільовим призначенням;

б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля;

в) сплачувати податки та збори;

г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та
землекористувачів;

ґ) не допускати зниження родючості ґрунтів та зберігати інші
корисні властивості землі;

д) надавати відповідним органам виконавчої влади та органам
місцевого самоврядування дані про стан і використання земель та
інших природних ресурсів;

е) дотримуватися санітарних, екологічних та інших вимог щодо
якості продукції;

є) дотримуватися правил добросусідства та встановлених
обмежень у використанні земель і земельних сервітутів;

ж) зберігати геодезичні знаки, протиерозійні споруди, мережі
зрошувальних і осушувальних систем.

2. Законом можуть бути встановлені інші обов'язки власників
земельних ділянок.

Стаття 16. Право фермерського господарства на будівництво
житлових будинків, господарських та інших будівель
і споруд

1. Фермерське господарство має право споруджувати житлові
будинки, господарські будівлі та споруди на належних йому, його
членам на праві власності земельних ділянках відповідно до
затверджених документації із землеустрою та містобудівної
документації у встановленому законом порядку.

2. Будівництво на орендованій земельній ділянці житлових
будинків, господарських будівель та споруд фермерське
господарство - орендар погоджує з орендодавцем.

Стаття 18. Право фермерського господарства на користування
природними ресурсами

Фермерське господарство має право використовувати для потреб
господарства загальнопоширені корисні копалини (пісок, глина,
гравій, торф тощо), лісові угіддя, водні об'єкти та прісні
підземні води, що знаходяться на земельній ділянці, відповідно до
законодавства України.

Стаття 21. Відповідальність фермерського господарства

1. Фермерське господарство несе відповідальність за своїми
зобов'язаннями у межах майна, яке є власністю фермерського
господарства.

2. Звернення стягнення на земельні ділянки, надані у
власність для ведення фермерського господарства, допускається у
випадках, коли у фермерського господарства відсутнє інше майно, на
яке може бути звернено стягнення.

3. За порушення кредитно-розрахункової і податкової
дисципліни, санітарних і ветеринарних норм, правил, вимог щодо
якості продукції та інших нормативно-правових актів, що регулюють
здійснення господарської діяльності, голова фермерського
господарства несе відповідальність, передбачену законом.

Стаття 32. Держава і фермерське господарство

1. Держава гарантує дотримання і захист майнових та інших
прав і законних інтересів фермерського господарства.

2. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування
здійснюють контроль за діяльністю фермерського господарства у
випадках, передбачених законом.

3. Незаконне втручання в господарську діяльність фермерського
господарства органів державної влади або органів місцевого
самоврядування, їх посадових осіб забороняється. Збитки, заподіяні
фермерському господарству неправомірним втручанням в його
діяльність, підлягають відшкодуванню відповідно до закону.

Спори про відшкодування збитків вирішуються судом.

ПОЛОЖЕННЯ
про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі

4. Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
4.1. Здійснює державний нагляд (контроль):
а) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за:
веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель;
виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних із порушенням ґрунтового покриву, своєчасним проведенням рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами;
дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;
дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;
проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою;
розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об'єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;
здійсненням заходів, передбачених проектами землеустрою щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що призводять до погіршення стану земель, а також щодо недопущення власниками та користувачами земельних ділянок псування земель шляхом їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, заростання чагарниками, дрібноліссям та бур'янами;
дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах;
д) у частині родючості ґрунтів за:
зміною показників якісного стану ґрунтів у результаті проведення господарської діяльності на землях сільськогосподарського призначення;
своєчасним проведенням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності заходів щодо збереження, відтворення та підвищення родючості ґрунтів;
4.8. Обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та видає спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених у встановленому порядку, а також обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу.
4.10. Вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо:
приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;
обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства;
припинення будівництва та експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону.
4.11. Розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку.

6. Держсільгоспінспекція та її посадові особи в межах своїх повноважень мають право:
6.1. Складати акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, давати обов'язкові для виконання приписи (розпорядження), а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок для притягнення винних осіб до відповідальності.
6.2. Безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку підприємства, установи та організації усіх форм власності, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, для проведення перевірок з питань, що належать до її компетенції.
6.3. Звертатися до органів прокуратури з клопотанням про подання позову до суду щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
6.4. Викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для отримання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства.
6.5. Передавати до органів прокуратури, органів дізнання та досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину.
6.6. Проводити у випадках, установлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства.
6.7. Забороняти експлуатацію машин та інших технічних засобів для агропромислового комплексу, якщо їх технічний стан не відповідає вимогам нормативних документів щодо показників якості, технологічності та безпечності, охорони праці та охорони навколишнього природного середовища, загрожують життю і здоров'ю працюючих або створюють можливість виникнення аварії.
6.8. Перевіряти у трактористів-машиністів наявність документів на право користування і керування машинами та зупиняти машини для перевірки технічного стану в разі наявності ознак, що свідчать про їх технічну несправність.
6.9. Залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції.
6.10. Скликати наради, утворювати консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби (ради, комісії, колегії, робочі групи тощо) для сприяння здійсненню покладених на неї завдань.
6.11. Одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб.
6.12. Користуватися інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв'язку та іншими технічними засобами.

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності
Стаття 4. Загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю)
3. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.
11. Плановий чи позаплановий захід щодо суб’єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.

12. Перед початком здійснення державного нагляду (контролю) посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить запис до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) (за наявності такого журналу у суб’єкта господарювання).

Стаття 6. Позапланові заходи зі здійснення державного нагляду (контролю)
1. Підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб’єктом господарювання у документі обов’язкової звітності, крім випадків, коли суб’єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов’язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов’язаний повідомити суб’єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
перевірка виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
{Дію другого речення абзацу п’ятого частини першої статті 6 призупинено на час дії мораторію на здійснення заходів державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання згідно із Законом № 1728-VIII від 03.11.2016}
звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані пред’явити керівнику чи уповноваженій особі суб’єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб’єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред’явили документи, передбачені цим абзацом;
неподання суб’єктом господарювання документів обов’язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;
доручення Прем’єр-міністра України про перевірку суб’єктів господарювання у відповідній сфері у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання.
Під час проведення позапланового заходу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Фізичні особи, які подали безпідставне звернення про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства, несуть відповідальність, передбачену законом. Повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється.
{Частина перша статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2399-VI від 01.07.2010, № 1600-VII від 22.07.2014; в редакції Закону № 1726-VIII від 03.11.2016}
2. Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, крім позапланових заходів, передбачених частиною четвертою статті 2 цього Закону.
{Частина друга статті 6 в редакції Закону № 1726-VIII від 03.11.2016}
3. Суб'єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
{Частина третя статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016}
4. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
{Абзац перший частини четвертої статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016}
Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.
Стаття 7. Розпорядчі документи органів державного нагляду (контролю)
1. Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
{Частина перша статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016}
2. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові і засвідчується печаткою.
{Частина друга статті 7 в редакції Закону № 1726-VIII від 03.11.2016}
3. У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються:
найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід;
найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;
місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід;
Категория: Мои файлы | Добавил: opteuropa | Теги: дипломна, доповідь з права, скачать реферат, курсовая работа, курсач, магістерська, КОНТРОЛЬНА, скачати доповідь, лабораторна робота, курсова
Просмотров: 428 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно